Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Binero/One???

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-08-29, 17:56 #1
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2008
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Nu har du ett lite märkligt resonemang. Valet står knappast mellan One.com och egen VPS?
Hehe, nej. Hur som helst, one.com är bra att börja med, Binero är bra om man vill ha mer kontroll (kostar mer dock). Jag har dock haft det struligt med Binero då deras system (inkl. nya kontrollpanelen) kan krångla samt dokumentationen är obefintlig.
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-30, 16:11 #2
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Vad är det som krånglar för dig jayzee? Återkom gärna med detaljerna till mig via PM eller dra iväg ett mail till kj @ binero . se.
Det har vi redan löst med några samtal till er
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-31, 08:52 #3
Webb Webb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Webb Webb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Min röst ligger på Binero mellan dom två. Kan ha tagits upp redan men vad ska du ha för något på den?
Webb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-01, 16:42 #4
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Bara ett inlägg till!

ni kan sluta fightas nu pojkar och gå till privat.. seriöst..
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-01, 23:31 #5
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Patrikweb sticker i ögat på många.. stackars dom.

Men just nu så är det 2 personer som ska vara glada för att jag inte är er chef.
Ni hade fått en rejäl knäpp på näsan.
Det räcker nu va?
Fightas kan ni göra i privat istället. båda har både fel och rätt och lite lagom.. glada? bra.
tysta nu. sigh.
Vi vet alla att de större "budget" hotellen som arbetar i Sverige har fin image och halvdan kvalitet.
Tycker inte det är något som behöver bli en barnslig fight.
En av er är dessutom officiell representant och anställd på ett av dessa bolag.
Kanske chefen ska läsa hur det uppförs?
För jag tycker att det börjar bli lite oprofessionellt.

p.s detta är väl inte en chat va?
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-03, 02:50 #6
Jontz Jontz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Jontz Jontz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Jag kör Binero själv och när det gäller stabilitet och support så är dem bra. Däremot är kan deras kontrollpanel vara lite fiffig ibland. One är som sagt billiga på webbhotell men lite dyrare på domännamn.
Jontz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-03, 10:15 #7
Azone Azone är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2010
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe! Visa inlägg
Hej!
Jag ska köpa ett nytt webbhotell.
Jag undrar, vilket av dessa webbhotell rekommenderar ni?

http://www.binero.se eller http://www.one.com

Eller någon annan under 70 kr månaden`?

Jag är ganska oproffesionell, kan endast koda HTML, osv.
Kan inget om databaser osv.
Kör du bara HTML utan CMS, databas rekomenderas one.com helt klart. De är billigast oavsett alla andras "märkliga" beräkningar. Med one.com betalar du visserligen en hög "startavgift" men i långa loppet blir det billigare per år, om du nöjer dig med det enkla kontot för 12 kr + moms (15 kr).

Skall du köra CMS är one.com bara skräp, de klarar de inte helt enkelt. De klarar enkla CMS installationer men vill du utveckla sidan en aning får du "mycket" probelm med one. Detta pga deras låga PHP-minne främst. Deras database-installationer har också INTE svenska som default vid databas installationer, vilket är ett icke-problem för avancerade användare här, bara något man fixar lätt, men ett elände för newbies. Enklare då med Bineror där detta är förinställt eller väljs enklare under installation.

Att flytta konton från one.com fungerar utmärkt om man följer deras procedurer, likså chat-supporten är väldigt bra nästan dygnet runt om man kan lite engelska.

One.com är bra och billiga för enkla sidor, men Binero väljer du om du skall köra ett CMS med databas. Loopia är också okej, på senare tid.

mvh
Azone
Azone är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-03, 11:09 #8
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Azone Visa inlägg
Kör du bara HTML utan CMS, databas rekomenderas one.com helt klart. De är billigast oavsett alla andras "märkliga" beräkningar. Med one.com betalar du visserligen en hög "startavgift" men i långa loppet blir det billigare per år, om du nöjer dig med det enkla kontot för 12 kr + moms (15 kr).

Skall du köra CMS är one.com bara skräp, de klarar de inte helt enkelt. De klarar enkla CMS installationer men vill du utveckla sidan en aning får du "mycket" probelm med one. Detta pga deras låga PHP-minne främst. Deras database-installationer har också INTE svenska som default vid databas installationer, vilket är ett icke-problem för avancerade användare här, bara något man fixar lätt, men ett elände för newbies. Enklare då med Bineror där detta är förinställt eller väljs enklare under installation.

Att flytta konton från one.com fungerar utmärkt om man följer deras procedurer, likså chat-supporten är väldigt bra nästan dygnet runt om man kan lite engelska.

One.com är bra och billiga för enkla sidor, men Binero väljer du om du skall köra ett CMS med databas. Loopia är också okej, på senare tid.

mvh
Azone
Jag körde en Wordpress sajt med tusentals sidvisningar per dag utan problem. Jag började hos dom för att det var billigt att testa, sen blev jag kvar för att det faktiskt alltid fungerade, och var billigt.

Nog kan PHP minnet vara ett problem, men det märks ju mest om det ska laddas upp stora filer. Men att driva en större sajt med en CMS är generellt sett inga problem (även om det givetvis är bättre att t.ex. ha en egen VPS om det är en stor sida).

One.com är inte den bästa eller mest avancerade leverantören, men dom är billiga, stabila, har god service, och i princip problemfria. Detta är iaf min erfarenhet.
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-03, 12:28 #9
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av gfors Visa inlägg
Jag körde en Wordpress sajt med tusentals sidvisningar per dag utan problem.
.....
Nog kan PHP minnet vara ett problem, men det märks ju mest om det ska laddas upp stora filer. Men att driva en större sajt med en CMS är generellt sett inga problem (även om det givetvis är bättre att t.ex. ha en egen VPS om det är en stor sida).
Ja, precis du har rätt. De klarar många sidvisningar med små och enkla CMS-installationer. Men växer CMS-installationen (plugin'sen, modulerna) går one.com på knä ganska fort. Detta helt oavsett antal sidvisningar. PHP-minnet tryter och du får WSOD ofta. Det är helt klart en skillnad på antal sidvisningar och storlek på CMS-installationen. Har man väl valt ett CMS och vill bygga ut med intressanta funktioner/plugins/moduler behövs mer PHP-minne, ofta mer än de 32 Mbyte som one.com har som default (och maxgräns för tillfället)
Azone är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-03, 12:35 #10
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Azone Visa inlägg
Ja, precis du har rätt. De klarar många sidvisningar med små och enkla CMS-installationer. Men växer CMS-installationen (plugin'sen, modulerna) går one.com på knä ganska fort. Detta helt oavsett antal sidvisningar. PHP-minnet tryter och du får WSOD ofta. Det är helt klart en skillnad på antal sidvisningar och storlek på CMS-installationen. Har man väl valt ett CMS och vill bygga ut med intressanta funktioner/plugins/moduler behövs mer PHP-minne, ofta mer än de 32 Mbyte som one.com har som default (och maxgräns för tillfället)
Oftast beror det i de fallen på inkompetens hos kunden, dvs. att man plockar in plugin efter plugin utan att bry sig om koden.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017