FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hehe, nej. Hur som helst, one.com är bra att börja med, Binero är bra om man vill ha mer kontroll (kostar mer dock). Jag har dock haft det struligt med Binero då deras system (inkl. nya kontrollpanelen) kan krångla samt dokumentationen är obefintlig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Min röst ligger på Binero mellan dom två. Kan ha tagits upp redan men vad ska du ha för något på den?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
ni kan sluta fightas nu pojkar och gå till privat.. seriöst..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Patrikweb sticker i ögat på många.. stackars dom.
Men just nu så är det 2 personer som ska vara glada för att jag inte är er chef. Ni hade fått en rejäl knäpp på näsan. Det räcker nu va? Fightas kan ni göra i privat istället. båda har både fel och rätt och lite lagom.. glada? bra. tysta nu. sigh. Vi vet alla att de större "budget" hotellen som arbetar i Sverige har fin image och halvdan kvalitet. Tycker inte det är något som behöver bli en barnslig fight. En av er är dessutom officiell representant och anställd på ett av dessa bolag. Kanske chefen ska läsa hur det uppförs? För jag tycker att det börjar bli lite oprofessionellt. p.s detta är väl inte en chat va? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kör Binero själv och när det gäller stabilitet och support så är dem bra. Däremot är kan deras kontrollpanel vara lite fiffig ibland. One är som sagt billiga på webbhotell men lite dyrare på domännamn.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Skall du köra CMS är one.com bara skräp, de klarar de inte helt enkelt. De klarar enkla CMS installationer men vill du utveckla sidan en aning får du "mycket" probelm med one. Detta pga deras låga PHP-minne främst. Deras database-installationer har också INTE svenska som default vid databas installationer, vilket är ett icke-problem för avancerade användare här, bara något man fixar lätt, men ett elände för newbies. Enklare då med Bineror där detta är förinställt eller väljs enklare under installation. Att flytta konton från one.com fungerar utmärkt om man följer deras procedurer, likså chat-supporten är väldigt bra nästan dygnet runt om man kan lite engelska. One.com är bra och billiga för enkla sidor, men Binero väljer du om du skall köra ett CMS med databas. Loopia är också okej, på senare tid. mvh Azone |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Nog kan PHP minnet vara ett problem, men det märks ju mest om det ska laddas upp stora filer. Men att driva en större sajt med en CMS är generellt sett inga problem (även om det givetvis är bättre att t.ex. ha en egen VPS om det är en stor sida). One.com är inte den bästa eller mest avancerade leverantören, men dom är billiga, stabila, har god service, och i princip problemfria. Detta är iaf min erfarenhet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||