FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu kör jag med Dropbox och Jungledisk
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Skulle dock inte vilja ha en backupserver som har full access till alla servrar att hämta filer bara sådär. Känns mer säkrare låta servern ladda upp bara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Banned
|
Jag tänkte höra med er ifall ni vet om man kan spara trådar från forum hos http://aws.amazon.com/s3/. Bilder vet jag att man kan spara där, men nu undrar jag om man kan spara trådar från ett forum hos S3. Att man kopplar S3 till ens forum och när man ser att utrymmet hos webbhotellet börjar minska mer och mer så kopplar man in S3 och trådarna sparas där. För man har ingen lust att radera trådar bara för att spara på utrymme, känns inte så snällt mot användarna (Vi måste tyvärr radera trådar för att spara på utrymme. Det känns inte så bra att säga så som administratör.)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kör med incremental backups till sekundär hårddisk som sedan kopieras till en dropbox folder och sedan externt till jungledisk. Incremental backups är lite större, men nu går det så väldigt smidigt att återställa enskilda filer genom dropbox och kunderna får nattliga backuper i sin egen dropbox automatiskt om man så önskar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Frågan är hur många kB eller mb en normal tråd tar i storlek. Senast redigerad av StateCollapse den 2010-01-10 klockan 09:05 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Är lite svårt med ett forum just när man inte vet hur stor en normal tråd är i storlek. Sedan att börja radera trådar är fel bara för att man inte finner någon backupplösning för just trådar. Bilder som hör till sidan som användarna får ladda upp kör vi igenom S3 och det funkar kanon. Nu måste vi bara finna en lösning till hur vi sparar trådar i forumet. Edit: Nu såg jag att man kunde köpa till 1GB för 39kr/mån. Kanske man kan betala årsvis på den då och köpa 50GB på en gång så har man så att man klarar sig framöver. Senast redigerad av StateCollapse den 2010-01-10 klockan 09:18 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|