![]() |
Backuplösning för en server
Jag sitter och kikar på olika lösningar för att göra backup på min klientserver och undrar om någon har tips på bra system som kan fungera som externbackup?
Jag har kikat lite på rsync där man kör olika former av backup hos en extern konsult, vilket inte kostar särskilt mycket, men det känns lite halvfumligt och R1Soft backup är lite väl dyrt för bara en server.... förslag? |
Vilket operativ?
|
Ursäkta, det kan vara bra att nämna ja :)
Linux är det som gäller (WHM/Cpanel som kontrollpanel om det finns något som knyter in där) CentOS 5 |
billigt offsite utrymme med ftp tillgång
sedan ställ in cpanel på att ftpa tar.gz filerna som skapas av varje konto till just denna offsite server du hyr utrymme på eller moln osv. så alla tjänster som har ftp kan du lätt få att fungera för ditt system (om du har tillgång till backup kontrollerna och inte är återförsäljare med begränsningar). |
Citat:
Finns det något bra svenskt företag? Skulle gärna se ett externt backupsystem som kunderna själv kan hantera om dom vill också.... |
Amazon S3 lösning?
|
Citat:
Tack Wojt! |
Klurar lite på Jungle Disk/S3 och/eller RsyncPalace....
|
RsyncPalace ser intressant ut, men Jungle Disk/S3 stöder väl inte rsync ?
|
Jungle disk blir det nog FTP överföring av backuper istället skulle jag tro...det är en serverversion på gång såg jag, men jag hann inte läsa så mycket om det.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:42. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson