FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Att Taxi är dyrt är endast statens fel som tar ut så extrema skatter som det blir att köra Taxi. Om man ska mer än några mil så är det inte lönsamt på någotvis att ta taxi.
Har åkt svarttaxi några gånger utan några problem och tycker det är värt det. 1. Dom står alltid där, slipper vänta och hålla på ringa tills vanliga taxi kommer. 2. Blir mycket billigare. O sluta snacka om skatt, dom får fan mig in skatt på svart taxi med. Som bensin, underhåll på bil. Även skatt när bilen såldes någon gång, körkort, vägskatt etc etc |
||
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är sorgligt rent att läsa vissa inlägg här.
Särskilt som att detta är ett forum där skojare ofta pekas ut och regler för förtagande diskuteras på en hög nivå. Att jämföra taxi med flyg är underhållande det med, precis som någon tidigare poängterade: ska det vara rättvist så är det privatflyg vs taxi som gäller om det ska vara rättvist. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag vill f*n inte vara den enda som betalar skatt! Alla som inte pröjsar skatt borde kickas från sverige..
|
||
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Tycker faktiskt det gynnar att det finns Svarttaxi, invandraren försöker ju faktiskt tjäna pengar och jobba. Menar kostar Sverige miljader att ta in massa flyktingar från skattepengar samtidigt finns det en mycket stor arbetslöshet. Bevisar att Sverige inte kan hantera pengar och beslut, så betalar hällre pengar till Svarttaxi och jag får något tillbaka än invandrarna som sitter hemma o ska få allt gratis för våra skattepengar. |
|||
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Medlem
|
Patrikweb: Så du tror att svarttaxiförare som går på soc tar pengarna från sin verksamhet och inte stämplar ut sin ersättning från soc?
Det finns fler aspekter dessutom när det gäller säkerhet, vad händer om svarttaxin är inblandad i en olycka? Han skiter blankt i dig det kan jag lova och han har förmodligen ingen träning i att hantera det hela. Däremot kommer han nog vilja komma från olycksplatsen fortare än kvickt. |
|||
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
F*n ta dom... Du har ju iof rätt i att Sverige inte kan sköta pengar och så, men svartjobbare ska f*n inte både ha jobb som de tjänar bra på och bidrag från sos.. Det är ju därför alla invadrares ungar glider runt i splitter nya mercor... Ska inte dra alla över en kam nu men många invandrare gör så... |
||
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag är mäktad förvånad över din inställning och moral. Ingen seriös företagar skulle gilla en sådan situation. /Janne |
||
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har själv aldrig åkt svarttaxi. Däremot blev jag frågad av en svarttaxi-chaufför om jag ville åka med. Jag frågade av nyfikenhet vad det kostade. Det visade sig att han ville ha mer än vad det kostade med vanlig hederlig taxi. Ni kan ju gissa vad jag valde...
|
|||
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
|
Citat:
Så fungerar det redan, kolla alla "webbhotell" som hyr en server hos ev1servers och liknande. Bara kolla varför alla företag flyttat till andra länder eller hur många företag som finns utanför Sverige. Bara kolla vad som skilljer i pris fattar du. Självklart tror jag säkert att dom även tar soc pengar, dock skulle man tagit vanlig taxi skulle man både fått betala dyra pengar till taxi och även vissa får sina soc pengar. Men åker man svartaxi så får man alla fall något för pengarna, nästan alla vanliga taxi bolag är oseriösa med. Nästan alla taxi man åkt med går få billigare varje gång och även svart från dom. |
||
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Nu tänker jag inte svara mer i den här tråden, resonemanget som förs är löjeväckande. |
|||
![]() |
Stängt ämne |
|
|