Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mobiloperatörer i Telias nät

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-07-18, 17:14 #21
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Joel
Om man räknar att 3s telefoner även kan utnyttja 2g-täckning så har de faktist otroligt bra täckning, om man bara ser till 3g-nätet så kan jag hålla med om att det ligger långt ner på listan.
Köper du ett tre-abb och får en telefon på köpet samt låt säga 300 minuter/månad för 199 kr första 6 månaderna och 299 kr resterande 6 månaderna så kan ingen säga att man betalar telefonen 2-3 ggr innan abbonemanget är slut.
199*6=1200+ 299*6 =1800 ~3000 kr. Det är vad en hyffsad gsmtelefon kostar och då ingår alla minuter som du får.

Men dom flesta 3G mobiler kan utnyttja 2G nätet också? Inte bara Tre's.

Citat:
Citat:
och sedan heter väl forumet, Webmaster Network inte Telecom Network ?

Sålänge man är i off-topic forumet så tycker jag inte det behöver beröra webmasterfrågor, även om mitt mobila liv är väldigt viktigt även för webben..
Jo, det är sant, men att försöka ragga kunder här tycker jag är lågt...
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-18, 17:19 #22
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Men dom flesta 3G mobiler kan utnyttja 2G nätet också? Inte bara Tre's.
Det har du rätt i! Tre är inte mycket bättre än någon annan 3goperatör, med skillnaden att jag tycker tre är de enda som har OK priser(titta bara på vodafone eller telia) dom kan ju inte ens i närheten konkurera med tre, kanske ett fall för KKV?

Antagligen gör tre en förlust på alla mobiler ibörjan och satsar på mer långvariga förhållanden till sina kunder för att på längre sikt genom extratjänster, sms osv (känns det igen vs. loopia? :lol: )

---

Citat:
Det håller jag verkligen med om, men när Cellsynt, Gate9 eller någon annan skriver "PM mig, jag har den tjänst du frågar efter" så är det ju inte mycket bättre med skillnaden att det berör webb-branschen då möjligtvis.

/Joel
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-18, 17:31 #23
Jesper Bs avatar
Jesper B Jesper B är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Jesper B Jesper B är inte uppkopplad
Medlem
Jesper Bs avatar

Citat:
Originally posted by Henkutt@Jul 18 2005, 13:31
Det nyaste testet i mobil visar att Tre har bäst täckning. Iallfall 3g täckning. Tre är i övrigt bäst på det mesta!

z800i är den bästa 3g-telefonen enligt samma tidning så att ha z800i med 3 låter som ett vinnande koncept!

Om någon är sugen på att skaffa tre så ger jag bästa priset. Jag kan matcha alla erbjudande på internet och i butik. PM:a vad ni vill ha så kan vi komma fram till en lösning!
Det blir väl lite OT men.

Tre är rejält dåliga.
Jag får väldigt ofta "Tjänsten inte tillgänglig" när jag behöver ringa, trots full täckning.
Supporten säger att jag ska starta om telefonen mer hjälp än så har jag inte fått.

Föresten, jag var i Kroatien i helgen, min gissning är att Tre inte har några avtal med några operatörer där eftersom jag nekades att logga in på något mobilnät, så fort man var i slovenien så funkade det dock igen.

Håller på med min reklamation för fullt och just nu försöker supporten muta mig med en z800i men vad hjälper det med ett sådant Kalle Anka Bolag i grunden?

Topic: Vattenfall som någon redan nämnde, har ett abonnemang hos dem, funkar bra men de verkar ha köpt lite snålt med kapacitet i nätet.

EDIT: Var nog lite väl sur.
Jesper B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-18, 20:07 #24

Citat:
Citat:
Men dom flesta 3G mobiler kan utnyttja 2G nätet också? Inte bara Tres.

Det har du rätt i Tre är inte mycket bättre än någon annan 3goperatör, med skillnaden att jag tycker tre är de enda som har OK priser(titta bara på vodafone eller telia) dom kan ju inte ens i närheten konkurera med tre, kanske ett fall för KKV?
Antagligen gör tre en förlust på alla mobiler ibörjan och satsar på mer långvariga förhållanden till sina kunder för att på längre sikt genom extratjänster, sms osv (känns det igen vs. loopia? )
Vad är det man brukar säga? Man får vad man betalar för?

Billig telefoni == Kass support?

Citat:
Citat:

Det håller jag verkligen med om, men när Cellsynt, Gate9 eller någon annan skriver PM mig, jag har den tjänst du frågar efter så är det ju inte mycket bättre med skillnaden att det berör webb-branschen då möjligtvis.
Jo, men då är det efterfrågat.
Men att hålla på att övertala någon till att välja dom.

Ber Tobbe eller Decibel mig att jag skall PM:a dom eftersom dom har tjänsten jag efterfrågat så har jag trots att frågat om någon har tjänsten.
Det var ju inte ursprungsfrågan, utan den var vilka "operatörer" som använder Telias nät.

Nu försvarar jag ingen...
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-18, 20:17 #25
hagklint hagklint är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
hagklint hagklint är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Originally posted by Henkutt@Jul 18 2005, 13:31
Det nyaste testet i mobil visar att Tre har bäst täckning. Iallfall 3g täckning. Tre är i övrigt bäst på det mesta!

z800i är den bästa 3g-telefonen enligt samma tidning så att ha z800i med 3 låter som ett vinnande koncept!

Om någon är sugen på att skaffa tre så ger jag bästa priset. Jag kan matcha alla erbjudande på internet och i butik. PM:a vad ni vill ha så kan vi komma fram till en lösning!
Konstigt, i mitt nummer av tidningen (senaste testet) så hade Telia bäst 3G-täckning och inte GSM

Håller dock med om att Z800i verkar vara en bra telefon
hagklint är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-19, 04:36 #26
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Citat:
Originally posted by hagklint@Jul 18 2005, 20:17
Konstigt, i mitt nummer av tidningen (senaste testet) så hade Telia bäst 3G-täckning och inte GSM

Håller dock med om att Z800i verkar vara en bra telefon
I vintras hade Tre bäst 3G-täckning men värt att notera är att Tidningen Mobils tester bör tas med en nypa salt. Jag tror inte det har hänt mycket på fronten med täckningen under våren så några större skillnader bör där inte vara.

Jo Z800 är en trevlig lur men ack så klumpig så att ta en titt på storleken i en butik är att rekommendera innan köp. Jag skulle hellre köra på 6630 eller ännu hellre 6680.

100% OT Men det känns som svaren har kommit fram. Att välja en operatör som går under en annans nät brukar inte vara ett klokt beslut. Precis som nämnt är supporten inte den bästa. Vilket man tror man kan leva med tills man behöver supporten och svordomarna kommer
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-19, 21:26 #27
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Henkutt
När du har telia betalar du för täckningen i Norrland. Ställ dig frågan om det verkligen är värt det. Personligen har jag aldrig varit norr om Sälen, så mig rör det inte i ryggen hur täckningen är på Kebnekajse.
Man behöver inte röra sig norr om Dalälven för att ha usel täckning med andra än Telia. Har torp i Närke och Värmland där man behöver täckning och kan säga att Comviq är HELT omöjligt. Vodafone funkar sådär och likaså Telia, dock bättre än Vodafone.
Vore det så att jag bara rörde mig i närheten av större städer och vägar vore det säkert inga som helst problem att välja vilken operatör som helst - tom Tre. Men sätter man sig på en stubbe i skogen och fortfarande vill ha täckning då är det Telias nät som gäller - så enkelt är det...
Citat:
Ursprungligen postat av Henkutt
Det är den äldre generationen som framförallt vill ha Televerket av gammal vana.
Född -71 får jag väl då räkna mig till den äldre generationen...

Åter till topic! Något annat bolag som hyr in sig i Telias nät var frågan...
N!cklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-21, 13:10 #28
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
nomicon nomicon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2003
Till saken:

Ventelo
ACN
Sense
Song
Vattenfall
Östkraft
Halebop
Bra Val

Slut o punkt!

-Martin
nomicon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017