![]() |
Någon med koll på vilka mobiloperatörer som använder Telias nät? Vet att Halebop är en, men vilka fler finns? Tänkte byta ut mitt stenåldersabbonemang (Telia Pott om någon minns...), men vill använda deras nät då jag ofta rör mig i områden med dålig täckning.
|
Sense är en annan
|
ACN vet jag..
-Martin |
jag skulle nog satsa på 3.
I min telefon har jag 2 stycken kort. Men just nu använder jag Telia. när jag inte har täckning på det, så har jag alltid täckning på mitt 3 kort. jag och min kompis var på marstrand. Vi tog en promendad, och när vi var runt hela ön, så kollade vi på våra telefoner, jag hade nolltäckning på mitt teliakort, han hade full täckning. båda mobiler är av samma modell, z800i |
Peppar, PGOne och vattenfall är ett par andra.
|
Å f*n, var de så många! Nåja, då blir det ju mer att välja på...
|
Vad är det för fel på att använda Telia direkt?
Dom har nya abonnemang och kontantkort med ganska fördelaktiga samtalspriser. Min erfaranhet är att supporten är bristfällig hos de virtuella operantörerna. |
Song hade åtminstone Telia, men jag skulle absolut inte rekommendera dem. Mycket struliga och urusel support.
Citat:
|
Jo, Telia har väl vunnit i Mobils täckningstest bland annat. Tyvärr är detta från 2003, men någon kanske känner till något nyare...?
|
Telia har idag överlägset bäst 2G täckning i Sverige och har även nyligen offentliggjort en kraftig utbyggnad av 2G i Sverige som ersättning för NMT450 samt en utbyggnad av Edge som komplement till 3G.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson