FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hoppas verkligen att Loopia behåller sitt "koncept". Mina erfarenheter med Active24 är att de är krångliga på många plan, tex när man ska peka om ett domän.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag gillar loopia som de är idag, hoppas att det inte blir några försämringar och prisökningar. Köpet måste ju ge ägarna pengarna tillbaka och det brukar innebära prisökningar.
![]() Hoppas att det inte blir så. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Loopia kommer inte bara att existera i dess nuvarande form om ett år, det kommer dessutom att finnas representerat i ett flertal länder och erbjuda ett ännu starkare tjänsteutbud än i dagsläget. Loopia kommer att förbli Loopia, svårare än så är det inte. Det är även en av anledningarna till att vi ingått i den här affären, att företaget fortsätter med sin nuvarande inriktning och att vi blir en ännu starkare aktör. Mvh Jonathan Sulo Loopia Webbhotell AB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Bäste Jonathan,
Jag vill inte helt såga dina goda intentioner, men med relativt enkla medel kommer man snabbt fram till följande: Snabbt kan vi hitta att ni har 33 tusen .se-kunder samtidigt som ni har en omsättning för båda bolagen på drygt 8 miljoner. Vi vet också att ni behöver betala 160:- per .se-adress (160*33 tusen=5,28milj) kvar av de 8 miljonerna har vi 2,72milj. som förutom drifts och reklamkostnader skall bekosta 27 anställda. Fullständigt medveten om att mitt sätt att räkna är fyrkantigt med risk för stora felmarginaler - MEN det ger åtminstone mig en klar indikation om att orsaken till försäljningen av Loopia är en helt annan än du vill ge sken av !? " Det kostar att köpa kunder".. I sammanhanget tycker jag att 2 årsomsättningar är bra betalt och jag är absolut ingen fiende av bra affärer utan tycker att Loopia lyckats förträffligt med detta. Däremot vad Active24 har för planer för Loopia - Det är mycket möjligt att det blir som du säger - Men faktum kvarstår att följande är saxat från Active24 pressrelease för ett halvår sedan: ”Namnbytet medför att Active 24 nu kommer ha ett gemensamt varumärke och enhetlig grafisk identitet i alla de europeiska länder vi är verksamma i. Varumärket Active 24 kommer att ge oss stordriftsfördelar och öka vår konkurrensförmåga som ett av få webhostingföretag med ett starkt varumärke runt om i Europa. Detta kommer att innebära stora fördelar för våra kunder” //Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Nykomling
|
Peter,
Inget illa menat, men du spekulerar verkligen helt otroligt fel. Vi omsätter avsevärt mer än 8 miljoner årligen och de 33 000 domännamn som omnämns är långt ifrån bara .se-domäner. Dessutom faktureras vi inte årligen för samtliga .se-domäner. Det är inte tal om felmarginaler, det är helt uppåt väggarna felräknat helt enkelt. Faktum kvarstår dock; Loopia kommer förbli Loopia. Det är som jag förklarat tidigare både vår och Active24:s avsikt. Vänta och se vad som händer, vi är övertygade om att det här bara är början på någonting väldigt stort. Mvh Jonathan Sulo Loopia Webbhotell AB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Loopia kommer vara Loopia så länge VDn är kvar och orkar jobba i samma takt som tidigare. Den dag han lämnar eller förlorar intresse i Loopia
så försvinner det Loopia som existerar idag. Något annat vore dumt att tro. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|