FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ett riktigt reapris tycker jag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
För att vara kritisk så undrar jag vilka garantier ni har för att bolaget skall verka i Sverige under överskådlig tid? Tycker dock att tanken är god och ni har säkert era själ till detta.. För att vara sarkastisk så kanske detta är förklaringen till er prissättning på domänerna. Kraftigt ökande kundsegment vilket ser bra ut på pappret..;) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
För att vara sanningsenlig så är detta definitivt inte förklaringen till vår prissättning av domännamn. Nic-SE har fortfarande överpriser ![]() Mvh Jonathan Sulo Loopia Webbhotell AB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Ja, men frågan är om priset på 50 eller 170,- avgör ditt beslut om du skall köpa .se eller .com till din svenska sida. Nej, det gör det inte. Priset spelar ingen roll.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
om man tycker att 162,50 är dyrt för en .se hur kan man sälja .st för 350 kr? Är det nån som köper dessa?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Jag tycker det hela är lite genant av Jonathan Sulo och kliva in i debatten och säga "visst kunde vi fått mer pengar..." med andemeningen att dom är "googuys".
och att allt är som vanligt.. Det är naivt att tro annat än: * Active24 (Carambole) var stenhård mot ALLA sina dotterbolag vid namnbytet sep 2004 - Ett budskap ("Powerful hosting - surprisingly easy"), en grafisk design och en webplats - varför skulle det bli annat för Loopia ? * Active24 köper Loopia för andelar (kunder) och räknar dessa i potentiell försäljning dvs i kronor. att köpa en .se-domän från active24 idag kostar 179 - men att koppla på det minsta linuxwebhotellet till domänen kostar 959 spänn - vill du ha 1 epostklient kopplad till din domän kostar det 983:- eller 5 epost 1475 eller varför inte 10 klienter som gratis brukar ingå - hos active24 kostar 10 klienter 1979. Att Loopia genererat många .se-domänsregistreringar är det väl ingen som tvekat på - i verkliga fallet är det många många tusen som reggat hos Loopia för deras låga prisers skull - och det känns som att Loopia försöker ta på sig Mr Goodguy-manteln, när det egentligen bara handlar om enkel ekonomi och att det du ger bort med vänsterhanden roffar du tillbaka med högern. Att VDn sitter kvar på uppköpta bolag mellan 6månader till 2 år (beroende på verksamhet) är ju kutym - dumt att riskera turbulens. Min övertygelse är att Loopia inte existerar i dess nuvarande form i ett helt år till. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|