FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Har läst lite om det ökända modemkapar-programmet (från Date Regon) som försöker installera dyra betalprogram och gick in på snyggast.se för att se hur det ser ut. Vanligtvis kan man säga nej till liknande installationsprogram men direkt när jag gick in på sidan så rasslade det till i datorn och vips kom det upp 3 ikoner på skrivbordet och även i startmenyn. Det kom även upp en information om att ett program installerats och ifall jag inte tar bort det manuellt så har jag godkänt villkoren. Jag har inställt webbläsaren på Medium security (default hos de flesta användare). Frågan är HUR gör de? Kan man komma förbi säkerheten och installera vad som helst på det sättet? Man vill ju inte gå över till High security då knappt några sidor kan visas... Har för övrigt märkt att den självinstallerande versionen endast visas sent på kvällen och en mer vänligare installerare (där man kan välja ja eller nej) visas på dagtid. Verkar vara ett sätt för att inte media/myndigheten ska få nys om den... /Marianne |
||
![]() |
![]() |
|
|