FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
http://www.idg.se/ArticlePages/200311/10/2...3119_CS.dbp.asp
Jag hävdar dock att alla dailers inte är skit. Jag ser det som en smidig lösning att ta betalt på. Finns dock för mycket idioter som skapar dem och marknadsför dem på fel sätt. T ex installeras automatiskt, får upp hundra rutor så man ska trycka fel osv, osv... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
lyfta telefonluren och slå ett nummer för att dialern ska släppa in dig. Det finns alltså människor där ute som använder dialers och är fullt medvetna om att det kostar pengar. Det kan jag bevisa genom att jag har bredbandskunder som betalar för det. Ingen är väl så dum så att han surfar snusk och så får han en förfrågan om att lyfta telefonen och ringa ett nummer. Kan tillägga att jag inte kör ful metoder som popups eller liknande utan. Utan det går klart och tydligen se vad det kostar, att det kostar m.m. Marknadsför man sin dailer på ett schysst sätt på vuxen-sidor så ser jag inget som helst fel i det. Att man får betala via en faktura istället för att knappa in sitt kreditnummer är något som borde vara smidigt för många. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Guest
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Programmet som kallas dialer är till för att släppa vidare dig till en servern via en upprigning. Sen om den sker via ett modem eller om man med "handkraft" lyfter lyren och ansluter sig till saken kan kvitta. Applikationen klarar av båda allternativen så det är fortfarande en dialer. Och Pekay, jag ska ge dig länken jag använder mig av när jag kommer hem. Jag har den inte i huvudet och jag tänker inte surfa fram den via jobbet. Kan bli ett jävla liv med tanke på de loggarna jag ser och förmodligen alla andra på it-avd... ![]() Ps. Har även en telefonsexnummer också om du vill ha lite mindre "skärm-kontakt" ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Nykomling
|
"Bluffstoppare" ska stoppa modemtjuvar
STOCKHOLM. Tusentals svenska internetanvändare har råkat ut för att deras telefonmodem "kapats" av företag som därefter skickat hisnande telefonräkningar för dyra uppkopplingar eller obeställda tjänster från internet. Konsumentverket tillhandahåller nu programmet "Bluffstopparen" som ska stoppa skojarna. Läs mer här Aftonbladet Ladda hem programmet här Konsumentverket |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det visar sig att cirka 33% av all tid som läggs på internet i Sverige är via modem, så det är mycket. I snitt lägger svenskarna 10,5 timmar per vecka på internet via modem mot 37,65 timmar per vecka via bredband. Det kan också konstateras att även om den tid man lägger på internet växer ju längre man hållt på, så är det ungefär en tredjedel som använder modem hela tiden (även bland de som använt internet i över 4 år). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Nykomling
|
Användarna borde fråga sig varför de använder ett operativsystem som tillåter att detta sker. Det finns flera alternativ att välja på:
Linux - för att det är säkert och byggt med säkerheten i åtanke från början Unix - se ovan MacOSX - för att det är både säkert och visuellt tilltalande Så länge operativsystemet tillåter att "bovar" installerar de program som beskrivs i tråden, så kommer det fortsätta att ske. Om ni ändå vill fortsätta att använda samma operativsystemsleverantör bör ni ställa högre krav på säkerhet, från företaget i fråga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Supermoderator
|
ska försöka hålla ner antalet inlägg jag gör. men kan bara inte hålla mig ifrån att kommentera det här.
Citat:
Citat:
är knappast den ultimata räddningen att någon byter till Linux/Unix. att MAC-användarna (med MacOSX) och Amiga-användarna (med Workbench) klarar sig är ju av mer eller mindre samma anledning som Linux. att den stora majoriteten inte kör de operativsystemen. visst, användarna av Linux/UNIX har stora möjligheter att skydda sitt system, vilket kanske de andra inte erbjuder i samma utsträckning.
![]() |
![]() |
Svara |
|
|