FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Idagsläget är Nic.se en grosist av domännamn. Sedan finns det återförsäljare av dessa och vi konsumenter måste vända oss till återförsäljarna för att få köpa produkten.
Vad är den egentliga anledningen till att privatpersoner inte kan köpa dessa domäner direkt från nic.se egentligen? Känns som att det skulle vara ett bra allternativ ifall man bara vill ha en domän, vilket man ibland vill ha. Automatiken för köp vore så mycket enklare men detta diskuteras inte alls, vad är anledningen till det? Vore ju som vilket nätköp som helst då man direkt skulle veta om man får domänen eller inte och förmodligen kunna få alla uppgifter mailade inom en minut och kunna sätta igång då nic.se kan checka av direkt för att se om den är ledig och per automatik behandla ärendet. Sätt våra pengar till att utveckla ett sånt system istället. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Administratör
|
160:- per år är helt klart värt det förutsatt att överskottet går till att förbättre servicen för ombud och därmed slutkunden. Att svara på priskritiken utan att ange vart överskottet går mer specifikt gör att svaret missar hela sin poäng för mig.
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Poängen med ombud är att Nic-se slipper den mesta supporten för att ombuden tar hand om den. Det är också enklare med ombud som har tecknat avtal och som förskottsbetalar registreringar - ingen kreditrisk för Nic-se.
Att man sedan krånglar till ompekningen är ju inte så bra.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag håller med om att namnet på en domän inte avgör hur pass gångbar en idé är.
Men i samma veva som ni säger att så inte är, så skulle det inte heller finnas någon marknad för försäljning av domäner i andra hand. Vad gäller matchning av domännamn och idé, så tror jag nog att var och en som skall starta en hemsida vill ha ett namn och som åtminstone är lätt att lägga på minnet. Det namnet vill nog de flesta skall knyta ann till hemsidans ämne. Dock kan det vara bättre med ett namn som inte anger verksamheten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Det betyder ju dock inte att idén inte är gångbar under en annan domän. Handlar bara om ett aktivt val man gör. Precis som man gör ett val om man vill köpa en Rolls Royce ist för en Volvo.. är ju antagligen olika användningsområden, olika köpare och också aktiva val hur mycket man tycker det är värt... Att ett högre pris på .se skulle vara något som hindrar folk från att köpa på sig flera domäner enbart för att sälja känns lite långsökt eftersom de som köper för att sälja antagligen köper ändå... Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
VIP
|
Mailade precis II-stiftelsen (IIS) där jag uttryckte mitt förakt mot deras system och prissättning.
Efterblivna idioter är vad dem är, enligt mig. Det måste få finnas fri konkurrens. Men, vi lever ju i ett kommunistland... GRRRRRRRRRR. Får snart dra till UK, Tyskland eller USA - här vill man ju inte bo ![]() Ska det alltid vara så "utvecklingen kommer nerifrån, och från väster". Med det menar jag att det är alltid, eller i princip ALLTID, USA, UK, Tyskland och Danmark som driver utvecklingen. Efterblivna Svenskar kommer till sist till insikt, efter påtryckningar från danmark, och sist kommer norge. Annat ex: Vin och spritmonopolet OK: GÖR SOM MIG! Skicka ett SURT mail till II-stiftelsen (IIS) och säg vad ni tycker. INGENTING kommer ändra deras kommunistiska prissättning annars. Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Skrämmande att vissa påstår att domäner saknar betydelse. Dagligen ser man "annonser" med försäljning av domäner till högstbjudande, av vilken anledning? En MC-handlare kan med fördel skaffa sig www.motorcyklar.se än www.bamsehundar.se eller www.motor2hjulingar.se exemplevis? (Dåliga exempel jag vet, men ändå)
Att Volvo har domänen, www.volvo.se och inte www.pggyllenhammarsbilar.se är väl ganska lätt att förstå..? ![]() Sedan angående prissättningen så håller jag med till fullo. För 160:- bör man kunna få en betydligt bättre service... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Supermoderator
|
![]() |
![]() |
Svara |