Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mail som kommit fel strömmar in!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-14, 17:33 #21
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007
Du kan ju alltid starta en blogg där du publicerar mailen med dina roliga svar.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-14, 18:03 #22
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006
Bråka inte med folk. Du behöver domänen och därför ska du behålla den, låt dem köpa mailkonton för ett par hundralappar om året så har du snart tjänat in motsvarande en större peng i en kontantaffär.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-14, 18:52 #23
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
Att besvara e-posten känns barnsligt.
Du vet ju mycket väl att de tror de skickar till rätt företag och sedan låtsas du vara detta företag i svaren tillbaka.

Delge gärna vad det är för domän så kan nog alla här ge rimligare svar på vad du bör göra åt situationen.
En bra start är troligen att inte ha fånga-allt på e-post.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-14, 20:06 #24
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2006
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Ärligt talat vad håller du på med? Stäng av wildcard så förra ägarens mail studsar så fattar iallafall förra ägarens kunder att epostaddressen inte är giltlig. Det du pysslar med nu är ju bara löjligt.. Du sabbar ditt eget rykte och oss andra som jobbar med domäner.
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-14, 20:59 #25
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Nu tycker jag att flera kommentarer i tråden skriver saker, utan att tänka klart.

OM du/ni/jag registrerar en domän, så är det banne mig upp till var och en att använda den efter eget huvud.

Att sätta wildcard på en domänadress som används för e-mail, kan heller inte ses som något styggt att göra (enligt mitt sätt att se) - speciellt inte om du använder ett antal funktionsadresser som info@, kontakt@, support@, billing@ @admin@ osv. (Högst troligt är att standardlådor som dessa som främst använts även av tidigare innehavare).

Om det sedan vore så att alla e-mail var rättstavade skulle problemet vara mindre, men det är nästan lika vanligt att folk stavar mailadresser fel som domänadresser.
Därför är wildcard för mail alltsomaftast en nödvändighet. (min erfarenhet iaf)

Sen kan jag ju tycka att man kan påpeka för den, som uppenbarligt felskickade mail är ämnade för att han/hon bör informera sina kontakter tydligare om förändrad adress.
Om det sedan genererar "eftersändning", uthyrning av mailkonton eller annat är nog från fall till fall, men att döma ut och lägga veton mot wildcard tycker jag är helt fel.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-14, 21:11 #26
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

BoXon seriöst, vad håller du på med?

När jag läser att du sitter och utger dig för att vara företaget/någon annan än vad du är till kunder av ett annat företag så känner jag direkt att dig vill jag aldrig göra affärer med. Jag tycker det är helt otroligt respektlöst.

jag är inte helt säker nu, men om du har utgett dig för att vara någon från företaget dom försöker komma i kontakt med, så känns det som att det också kan vara snack om en kriminell handling som kan få konsekvenser. (med förbehåll för att jag inte vet exakt vad du har skrivit eller gjort). (Vart är Conny, han kan säkert svara på detta?)

Hade jag dock lämnat ut viktig information till dig, och du i nästa steg leder mig vidare som om att du vore företaget, så hade jag vidtagit åtgärder.

-Fredrik Näs
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-14, 21:21 #27
BoXon BoXon är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2007
Flitig postare

Jag har inte utgett mig för att vara företaget. Jag har varje gång jag svarat på mail avslutat genom att skriva:
Mvh (mindoman.se)

Att företaget i fråga sedan skrivit arga mail till mig och kallat mig för diverse saker efter att jag erbjudit dem att för köpa domänen förutsatt att priset motsvarar dem kostnader som jag kommer för med att byta e-post ÖVERALLT!

Det är inte frågan om någon domän som haft någon tidigare ägare, utan en domän som
jag reggade bara för skojs skull för några år sedan och som nu blivit min "huvuddomän".

Att jag skall stänga av funktionen så att mailen som inte har någon mottagare är bara att glömma eftersom jag inte tänker sitta och skapa 125 mail-konton på min egen domän för att kunna testa min tjänster, bara för att några idioter som t.om skall föreställa en PR-byrå inte kan informera sina kunder om hur dom nås...

Som tillägg, jag har ALDRIG svarat att jag är från företaget i fråga, eller utgett mig för att vara någon som jobbar där.
BoXon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-14, 21:25 #28
FredrikNass avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Citat:
Ursprungligen postat av BoXon Visa inlägg
Jag har inte utgett mig för att vara företaget. Jag har varje gång jag svarat på mail avslutat genom att skriva:
Mvh (mindoman.se)

Att företaget i fråga sedan skrivit arga mail till mig och kallat mig för diverse saker efter att jag erbjudit dem att för köpa domänen förutsatt att priset motsvarar dem kostnader som jag kommer för med att byta e-post ÖVERALLT!

Det är inte frågan om någon domän som haft någon tidigare ägare, utan en dOomän som
jag reggade bara för skojs skull för några år sedan och som nu blivit min "huvuddomän".

Att jag skall stänga av funktionen så att mailen som inte har någon mottagare är bara att glömma eftersom jag inte tänker sitta och skapa 125 mail-konton på min egen domän för att kunna testa min tjänster, bara för att några idioter som t.om skall föreställa en PR-byrå inte kan informera sina kunder om hur dom nås...

Som tillägg, jag har ALDRIG svarat att jag är från företaget i fråga, eller utgett mig för att vara någon som jobbar där.

okej, det är ju bra, men ändå att svara på eposten i annat syften än att hjälpa eller informera om felet är ju allt annat än seriöst. Du grusar ju dina chanser rejält för att kunna få till en lösning med webbyrån som inte har koll på sina mailkonversationer.
Oläst 2011-02-14, 21:43 #29
Flitig postare

Flitig postare

Som sagt har jag försökt att lösa det på ett bra sätt, men när dom
Inte kan tänka sig att ersätta mig i den mån som kan anses som skäligt, så tycker jag inte att jag ska sitta varje dag och påpeka till deras kunder att dom hamnat fel, bara det skulle ju kunna bli en heltidstjänst... Min tanke är då att lyfta problemet så att dom förstår att även om dom kanske inte drabbas så hårt så är det inte jätte roligt för mig att få deras mail som för mig blir typ...spam.
BoXon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-14, 21:45 #30
FredrikNass avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Citat:
Ursprungligen postat av BoXon Visa inlägg
Som sagt har jag försökt att lösa det på ett bra sätt, men när dom
Inte kan tänka sig att ersätta mig i den mån som kan anses som skäligt, så tycker jag inte att jag ska sitta varje dag och påpeka till deras kunder att dom hamnat fel, bara det skulle ju kunna bli en heltidstjänst... Min tanke är då att lyfta problemet så att dom förstår att även om dom kanske inte drabbas så hårt så är det inte jätte roligt för mig att få deras mail som för mig blir typ...spam.

Du gör naturligtvis som du vill, det mest sakliga är väl att du ignorerar mailen/blockerar avsändarna, att svara med en massa trams gör dig själv bara en stor otjänst, du framstår ju som en idiot genom att göra det.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017