FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Bara att man försöker poängtera att man är vuxen tyder väl på att man inte är det.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
http://computersweden.idg.se/2.2683/1.147762
Citat:
Bara för att dom fått tag på lösenords-hashar innebär det inte automatiskt att dom får fram lösenorden. Det är enbart dom korta & dåliga lösenorden som går att få fram via hashsummorna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ansvarar Dataföreningen endast för ECDL? Mailadresserna och respektive lösenord kommer alltså från användare som gjort testet?
SimonP: Ja och som det bevisats gång på gång under de senaste veckorna så har majoriteten av alla användare just korta lösenord. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En simpel MD5 hashning är i dagsläget omöjlig att brute-forca inom rimlig tid om man har ett bra lösenord, därför anser jag att svagheten ligger i användarnas lösenord.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Men jag håller såklart med, om folk kunde välja bra lösenord skulle det vara bra mycket säkrare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vore fint om det nu kanske finns mer att gå på och se till att grilla hackerpacket bakom dessa tramsangrepp. Det sitter antagligen en ensam och "missförstådd" parasit bakom alla dessa angrepp.
Jag kan ju ha fel, men i vilket fall är detta inget som gangnar någon. För övrigt är MD5 alldeles utmärkt säkert. Det är ju som påpekats lösenorden som är fånigt enkla. Att "knäcka" MD5 går inte i sig, utan det är ju genom regnbågstabellerna man kommer åt det och det är ju knappast en brist i MD5.
![]() |
Svara |
|
|