FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Mja, Klein, inte lär du poliser med automatvapen (särskilt inte en sort somjag inte tror svenska polisen använder) komma ångande bara för att hämta information till skatteutredningar...
Dessutom är jag ganska säker på att man har rätt att ta betalt för att lämna information om tredje person. Det vill säga om de inte gör en revision eller motsvarande rörande dina förehavanden utan vill ha information om dina kunder så borde du kunna debitera normal timtaxa för det. Det gör vi till polisen och de betalar snällt. Dessutom skall myndigheten i fråga som begär uppgifter kunna styrka sin rätt till det, men normalt sett är ju inte det något man behöver tvivla på... Skulle man ändå göra det så måste de styrka det.
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Men varför går de till webhotellen? Finns ju verkligen ingen information de kan hämta där?
Lättare hade ju varit att ringa Google och begära uppgifter om dem som tjänar stora pengar på AdSense. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Administratör
|
En anledning kanske skulle kunna vara att tradedoubler eller/och google inte är svenska företag och motsatt sig att lämna ut hela listorna med konton, men har gått med på att att lämna ut enskilda konton där skattemyndigheten har underlag för misstanke (som de fått från informationen från webbhotellen och analys av sidorna). Bara en gissning, dock.
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
|
Citat:
Och hur mycket han drar in på reklamintäkter? All reklam via affiliate skattar man på automatiskt och dem betalar skatt samt arbetsgivaravgift. ( som privatperson iaf ) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Gissar att dom vill ha information om vem som äger webbplats med e-handel/försäljning så dom kan matcha mot inkomst deklaration samt göra en kolla på dom avdrag företag gjort för utgifter så att dom stämmer med webbhotellens.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
|
Citat:
Jag är så trött på skattemyndigheten, jag jobbar faktiskt väldigt mycket och sliter ut mig ( inte inkomster genom internet ) och sker det nån förändring, nån förbättring i samhället? Nej jag märker ingenting! Och värsta av allt detta med pokerskatten för att locka folk till förbannade svenska spel pokersite som suger. inga bonnusar Inga freerolls ingenting alls. Mycket OT nu men vad ska skattemyndigheten göra här näst?, införa luftskatt, att man måste betala skatt för att andas in luft? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Shhh....säg inte så där högt, dom kan höra dig!!
Enligt inside info vet jag att just luftskatten faktist ligger på bordet liksom beskattning av lathet på jobbet och porrsurfning....så ge dom ingen anledning att hugga tag i den fläsksteken!! *skämt* Situationen för svenska pokerspelare är iallfall bättre än för amerikaner om det är någon tröst... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
|
Mortekai
Jo jag vet, men amerikanska pokerspelare kan spela på europeiska siter det är inga som helst problem och enkelt föra över pengarna till money bookers eller neteller. ( roligt skämt :P ) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har förstahandsuppgifter på att de även inlett tredjepartsrevision riktat mot åtminstone en SMS-betalningsleverantör.
Undrar om skattmasen vågar visa sitt fula tryne hos oss. Vi har mycket god skattejuridisk uppbackning och tänker inte lämna ut en enda byte användardata till någon skattmas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||