FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Intressant att man kan ta ut med fler valutor i automaterna. Jag trodde inte att det var enbart i våran bonnhåla i hela Sverige det gick...
Vad jag undrar är, var kommer Euro-sedlarna ifrån!? Danska kronor kommer ju från den Danska centralbanken (typ), men Euro tillhör ju inget land på det sättet. Alla som är med i Euro-gemenskapen får ju prångla ut egna sedlar och mynt... men vilket land kommer dom som vi växlar med i Sverige, eller är det olika!? Förresten, dom kanske till och med är "våra"? I den bemärkelsen att utlänningar kommer hit med massa Euro och betalar, sen tar vi dom sedlarna och stoppar i automaten... typ. (Då menar jag typ de olika bankerna.) På det sättet finns det "svenska" Euro trots att vi inte är med i genemskapen. Fråga två är givetvis var den nypressade sedeln jag har i min hand kommer ifrån? Tumba kanske?? Man undrar ju... Givetvis har vi haft många valutor i Sverige tidigare, D-mark, US Dollar, men det är ju "deras" pengar, så att säga. Det är ingen som tvekar om att marken är tyska och dollarna är amerikanska. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Guest
|
|||
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Dagens I-land problem
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Nykomling
|
Som medlem i SMC så får man iallafall lite mindre logga på den egna bilden...
http://www.motorcyklisterna.org/temp...e.aspx?id=2344 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Riktigt snyggt!
|