FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tror inte du kommer att märka någon skillnad med 15000 rpm jämfört med 10 000 rpm. Satsa de pengarna på mer RAM istället.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kan ju insticka lite kort att vi haft klart högre felfrekvens bland Dell-burkar än HP och Supermicro (exakta fördelningen bland burkarna, åtminstone för en av hallarna, hittar ni i beslagsprotokollet). Det gäller allt från kragg till diskar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Och vi har kört flera HP maskiner utan några som helst problem, så jag rekommenderar varmt HP.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du kan få 2 st bra SC1425 för 20 000 kr ex.moms.
Ramminne känns som det viktigaste om du har mycket trafik. Vi på modellbilder_punkt_se har ca 250k/pageviews om dagen och kör en SC1425 med endast 1 xeon och 2gb ram + satadiskar i mjukvaruraid. Den klarar ca 1000 simultana användare som klickar runt rätt frekvent. Vi ligger på uppemot 450 på kvällarna. Nästa steg för oss blir en extra CPU och 2 Gb ram till + 2x400Gb. Steget efter det blir en separat databasserver. Men kom ihåg, den bästa uppgraderingen är oftast en optimering av koden. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|