Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webbhotell stängde ner Sverige Demokraternas sida

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-02-10, 01:27 #21
silfverstierna silfverstierna är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
Medlem

Citat:
Originally posted by Bifrost@Feb 9 2006, 22:30
I vilket fall tråkigt för levonline som råkat ut för hotet....
Men frågan kvarstår om det var fel att stänga ner sidorna?

Kanske en dum fråga egentligen när vi inte vet vad som
ligger bakom....
Enligt dom allmänna avtalsvillkoren så har LO rätten att stänga ner SD's hemsidor.
Med detta sagt så kan vi avsluta debatten om hur till vida LO har gjort fel eller inte.
silfverstierna är inte uppkopplad  
Oläst 2006-02-10, 01:34 #22
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Har inte med saken om dom har rätt eller inte, självklart lär det stå att dom får stänga ner hur dom vill.

Sedan hur seriös av dom eller inte, ingen lär ju se det dom gjorde som seriöst gjort och villja riskera ha sin sida hos dom.
patrikweb är inte uppkopplad  
Oläst 2006-02-10, 02:04 #23
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by patrikweb@Feb 10 2006, 02:34
Har inte med saken om dom har rätt eller inte, självklart lär det stå att dom får stänga ner hur dom vill.

Sedan hur seriös av dom eller inte, ingen lär ju se det dom gjorde som seriöst gjort och villja riskera ha sin sida hos dom.
Det är ingen som har ifrågasatt hur till vida jag, du eller allmänheten i övrigt skall uppfatta det som hänt.
Men faktum är att så länge LO följer sina allmänna avtalsvillkor, inklusive SRL, så har dom inte gjort något fel.
silfverstierna är inte uppkopplad  
Oläst 2006-02-10, 06:52 #24
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004

Citat:
Originally posted by hubbert@Feb 10 2006, 00:56
Om DN:s uppgifter stämmer så är det dags att bli orolig, mycket orolig...
Orolig för vad? Detta är INTE en fråga om yttrandefrihet eller censur för webbhotellet det är en fråga om liv och död. För 2-3 dagar sedan meddelades att den som dödar en av karikatyrtecknarna får 100 kg guld, den som dödar en dansk soldat får 5 kg.

Sedan barndomen får muslimer lära sig att självmordsbombare går raka vägen till himlen och får där X oskulder.

Om hotellet inte plockat ner sidan hade dom haft ett pris på sitt huvud inom några timmar och med tanke på hur många galna självmordsbomare det finns så tror jag inte nån sverige vill/vågar utsätta sig för denna risk.
robertsson är inte uppkopplad  
Oläst 2006-02-10, 07:00 #25
ErrolFlynns avatar
ErrolFlynn ErrolFlynn är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
ErrolFlynn ErrolFlynn är inte uppkopplad
Medlem
ErrolFlynns avatar

Reg.datum: Sep 2005
Citat:
Originally posted by robertsson@Feb 10 2006, 07:52

Sedan barndomen får muslimer lära sig att självmordsbombare går raka vägen till himlen och får där X oskulder.

Du måste kunna skilja på muslimer och en grupp islamistiska fanatiker. Det finns en miljard muslimer i vår värld, det är endast en bråkdel som stödjer såna handlingar. Självmordsbombarnas föräldrar brukar vara de som sörjer mest att deras barn fallit för extremisters påverkan, det är makabert att tro att sådant ingår i uppfostran.
ErrolFlynn är inte uppkopplad  
Oläst 2006-02-10, 07:33 #26
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Då är frågan om Levonline anser sig ha stängt ner sidan för att den var stötande eller för att den medförde avsevärd olägenhet för Levonline.
jonny är inte uppkopplad  
Oläst 2006-02-10, 07:42 #27
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Med tryckfrihet och yttrandefrihet kommer ansvar. Jag tycker att varken SD eller Jyllands Posten visar sitt ansvar. Missköter man sin frihet så kan man bli av med den. Det skulle inte förvåna mig om detta är startskottet på att i förlängningen så kommer tryckfrihetsförordningen att förändras i flera av västvärdens länder.

Det som är sorligt är att vi har extremister i båda lägren som gör sitt bästa att utnyttja detta som har hänt. Allt för att öka klyftorna mellan olika religioner, folkslag och delar av världen. Tyvärr har dessa individer lyckats ganska bra hittills.

Enligt massmedian så är det är SÄPO och UD som ligger bakom detta att SD-sidan stängdes. Så jag anser att tillsvidare är det rätt att göra så.

Bara för att man har att JP och SD anser sig ha rätt att göra en sak betyder detta inte är det är särskilt intelligent gjort i förlängningen . Det är som att gå ut på ett övergångsställe utan att bekymra sig om att det är is på gatan och en lastbil kommer i full fart. Jag har ju rätten på min sida...
Jan Eriksson är inte uppkopplad  
Oläst 2006-02-10, 07:45 #28
dennish dennish är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
dennish dennish är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Man ska nog vara ganska kaxig för att säga nej när Säpo hör av sig och ber att man stänger ner en sida för att den riskerar svenska liv.
Allt är såklart mycket lättare i teorin, då man alltid gör det som är rätt och riktigt, och man kan vara hur kaxig man vill...
dennish är inte uppkopplad  
Oläst 2006-02-10, 08:20 #29

Citat:
Originally posted by ErrolFlynn@Feb 10 2006, 08:00
Du måste kunna skilja på muslimer och en grupp islamistiska fanatiker. Det finns en miljard muslimer i vår värld, det är endast en bråkdel som stödjer såna handlingar. Självmordsbombarnas föräldrar brukar vara de som sörjer mest att deras barn fallit för extremisters påverkan, det är makabert att tro att sådant ingår i uppfostran.
Nu är jag ingen expert på islam och uppfostran, men jag har svårt att tro att om ett barn får en "normal" uppfostran och sedan träffar en extremist som säger att han får 70 oskulder om han sprängder sig själv, att han skulle gå på det.
robertsson är inte uppkopplad  
Oläst 2006-02-10, 09:10 #30
Henrik Henrik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Henrik Henrik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Citat:
Ursprungligen postat av ErrolFlynn
Nu är jag ingen expert på islam och uppfostran, men jag har svårt att tro att om ett barn får en "normal" uppfostran och sedan träffar en extremist som säger att han får 70 oskulder om han sprängder sig själv, att han skulle gå på det.
Precis. Vilket förklarar varför en sådant enormt liten andel av världens mycket stora mängd muslimer tror på detta och blir självmordsbombare. Eller hur? Eller är större delen av världens muslimer självmordsbombare...?

Tycker det lätt blir mycket fördomar i en tråd som denna...
Henrik är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017