Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hallon.se vägrar skicka ut ett kvitto på köp???

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-12-08, 13:18 #21
phattrance phattrance är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
phattrance phattrance är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Kan lägga till att jag fick till slut ett kvitto från hallon efter att pratat med någon chef på kundtjänsten...
phattrance är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-08, 13:31 #22
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av MrBob Visa inlägg
Nu vill jag inte prata illa om något av de nämnda företagen i tråden, för jag har ingen personlig erfarenhet av något av dessa.

Dock, rent generellt, det är fascinerande hur vissa företag nästan tävlar om att toppa varandra i usel kundvård och usel hantering av de egna kunderna!

Hur mycket kostar det att få en ny kund!?
När dom väl fått kunden känns det som om dom gör sitt yttersta för att bli av med dom, genom att skapa "Dålig Stämning" och provocerande irriterande användarupplevelser!

Uppenbarligen ser dom sig själva som vinnare i spelet om kundens förtroende, annars hade dom väl rimligen gjort något åt saken...!

Kan man tänka!

I senaste numret av Computer Sweden stod om ett e-handelsföretag i Las Vegas, som säljer skor på Internet, med värsta Kick-Ass kundtjänsten!

Svenska företags passiva hantering av kunder är inget nytt. Det är en utarbetad algoritm som någon med $$$ i fokus inte ser som anständig lösning, men som företag, bolag, aktivt praktiserat de senaste 20-30 åren.

Inget nytt under solen, alltså.

Sen detta med "privat-" versus "företagsabonnemang". Det är bara företagens egen geggamoja som dom skyfflar på de (förmodade) intresserade kunderna...

Det är samma Sverige, samma moms, samma nät, samma företag (operatör) samma verklighet.

Enda skillnaden är att operatören, med lagen i ryggen, kan annonsera företagsabonnemang utan moms på hemsidan. Allt annat är samma.

Alla betalar moms, vid betalning av faktura.
Sen kan företag, som redovisar moms, skippa momsen i ett senare skede. Men i betal-skedet betalar du 125 spänn oavsett privat eller företag. Inte 100 spänn om du är företag och 125 om du är privatperson.

Det är synnerligen irriterande.
Särskilt med tanke på syftet, "att vara kunden till lags".
???

Jag körde taxi tidigare. Jag myntade då uttrycket "kunden har alltid rätt, fast inte varje gång!"

Det ska bli spännande och se när det blommar ett företag som slår mynt av att fixa kundens problem, oavsett anledning, oavsett yttre omständigheter!

Man kan säga att de befintliga operatörerna (inkl. suspekta företag som ComHem med flera) har krattat manegen med imponerande precision de senaste 25 åren!!

Hoppas det löser sig för dig!
Finns en orsak till det, kunden vill inte betala för det. Idag handlar allt om prispress inte kvalitet eller hög nivå.

Betala mer för få bättre, och väljer man bolag som Hallon eller andra företag som går ut vara så billiga som möjligt får man räkna man får service efter det.

Lite när folk gnäller på Ryan Air, ofta gnäller dom för det kostar pengar att checka in väska eller extra tjänster som ändå står tydligt i avtal vad som gäller.

Du får det du betalar för idag.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-09, 13:50 #23
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Ja problemet är om man bestrider något man faktiskt vet vad det gäller och även använt den pott man laddat på så kan man själv begått bedrägeri.
Som jag skrev i inlägget du citerade måste man tydligt ange att man bestrider (fast reklamera vore ett bättre ordval) på grund av saknas underlag.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017