Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bästa taktiken för att sälja domäner?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-11-30, 04:17 #1
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Hej,

Man har sett det förut (även på detta forum). "Interneträvar" som tror de är anonyma på nätet bara genom att byta användarnamn. Om någon borde veta bättre är det väl dom/vi.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-30, 06:13 #2
Captain Thailands avatar
Supermoderator

Supermoderator
Captain Thailands avatar

On topic då:

De sätt jag säljer domäner på är:

PASSIVT eller SEMI-PASSIVT

- Har publik WHOIS så folk kan kontakta mig vid intresse.
- Listar mina domäner på en egen webbplats. Knyter en blogg till denna för att hålla den vid liv (organisk SEO).
- Listar domänerna via en rad kanaler, som SEDO, Missdomain, Afternic, Flippa, WN osv.

AKTIVT

- Hör (i vissa fall) av mig till folk med liknande domännamn alternativt företag och organisationer som kan tänkas ha ett intresse av domännamnet. Försöker dock begränsa detta ifrån att inte bli ett massivt spammande.
Oläst 2014-11-30, 21:20 #3
Webb Webb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Webb Webb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
On topic då:

De sätt jag säljer domäner på är:

PASSIVT eller SEMI-PASSIVT

- Har publik WHOIS så folk kan kontakta mig vid intresse.
- Listar mina domäner på en egen webbplats. Knyter en blogg till denna för att hålla den vid liv (organisk SEO).
- Listar domänerna via en rad kanaler, som SEDO, Missdomain, Afternic, Flippa, WN osv.

AKTIVT

- Hör (i vissa fall) av mig till folk med liknande domännamn alternativt företag och organisationer som kan tänkas ha ett intresse av domännamnet. Försöker dock begränsa detta ifrån att inte bli ett massivt spammande.

Får svar på 5% på alla mail. Hur bra jag än skrivit dom. Hur svårt kan det vara att svara nej på ett mail? Är ofta så trist stämning när det gäller domänförsäljningar. Svar är ofta hur värdelösa domänerna är..
Webb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-01, 14:30 #4
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2014
Mycket flitig postare
laststorys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Webb Visa inlägg
[/B]

Får svar på 5% på alla mail. Hur bra jag än skrivit dom. Hur svårt kan det vara att svara nej på ett mail? Är ofta så trist stämning när det gäller domänförsäljningar. Svar är ofta hur värdelösa domänerna är..
För att svara på spam är ju det man vill ägna sitt liv åt
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-02, 08:42 #5
Captain Thailands avatar
Supermoderator

Supermoderator
Captain Thailands avatar

Citat:
Ursprungligen postat av laststory Visa inlägg
För att svara på spam är ju det man vill ägna sitt liv åt
Det är det som är kruxet. Om Nisses Bilverkstad har sin webbplats på Nisses-bilverkstad.nu och du vill försöka sälja Nissesbilverkstad.se till dem, kommer mejlet med stor sannolikhet uppfattas som spam som omedelbart raderas. De som uppfattar denna typ av marknadsföring som en "värdefull tjänst" är uppskattningsvis några procent och de är naturligtvis de som VERKLIGEN anser sig ha stor nytta av domänen i fråga.

Det är givetvis en balansgång detta.

Senast redigerad av Captain Thailand den 2014-12-02 klockan 08:46
Oläst 2014-12-02, 08:51 #6
laststorys avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
laststorys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Det är det som är kruxet. Om Nisses Bilverkstad har sin webbplats på Nisses-bilverkstad.nu och du vill försöka sälja Nissesbilverkstad.se till dem, kommer mejlet med stor sannolikhet uppfattas som spam som omedelbart raderas. De som uppfattar denna typ av marknadsföring som en "värdefull tjänst" är uppskattningsvis några procent och de är naturligtvis de som VERKLIGEN anser sig ha stor nytta av domänen i fråga.

Det är givetvis en balansgång detta.
Så är det, i min tanke när jag skrev det var de som jag ofta får. När jag äger en .com och någon vill att jag ska hosta upp $xxxx för en .net med hypens mellan orden
Oläst 2014-12-02, 08:56 #7
EmilG EmilG är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2014
Nykomling

Citat:
[/B]

Det är inte allt speciellt konstigt att det är dålig stämning... Man sitter och letar efter ett bra domännamn men de första 10 man hittar är parkerade hos olika domäntraders, det är väldigt frustrerande och irriterande. För de flesta hade det varit mkt bättre om folk reggade domäner som de behövde... Nu måste man hela tiden försöka hitta andra lösningar för att kontakta en domänförsäljare och säga att man är intresserad har jag nu gett upp. Priserna är högt upp åt skyarna, varje gång.
EmilG är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-02, 09:07 #8
laststorys avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
laststorys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av EmilG Visa inlägg
Det är inte allt speciellt konstigt att det är dålig stämning... Man sitter och letar efter ett bra domännamn men de första 10 man hittar är parkerade hos olika domäntraders, det är väldigt frustrerande och irriterande. För de flesta hade det varit mkt bättre om folk reggade domäner som de behövde... Nu måste man hela tiden försöka hitta andra lösningar för att kontakta en domänförsäljare och säga att man är intresserad har jag nu gett upp. Priserna är högt upp åt skyarna, varje gång.
Kan hålla med om att många domianers övervärderar sina egna domäner och gärna ratar andras även om de är snarlika. Har vridit mig i skratt stundtals gånger efter ha fått svar om pris. Samtidigt verkar det finnas en uppfattning bland slutanvändare att värdefulla domäner ska vara helt gratis när dom behöver det. Varför nu domäner ska vara gratis när nästan inget annat i livet vet jag inte.
Oläst 2014-12-02, 13:25 #9
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av laststory Visa inlägg
Samtidigt verkar det finnas en uppfattning bland slutanvändare att värdefulla domäner ska vara helt gratis när dom behöver det. Varför nu domäner ska vara gratis när nästan inget annat i livet vet jag inte.
Det är för att domäner är gratis... Om någon sitter på en riktigt bra domän som tex Stockholm-se så kan jag hålla mig dig om att den bör kosta. Dock har det gått över gränsen nu, alla möjliga kombinationen med ord är registrerade som jag har extremt svårt att se att någon verkligen köper. Då är det bättre att själv ha lite fantasi och få en gratis. Det är synd att så många bra domäner är blockade och kommer aldrig att användas. Ju mer jag kollat på dessa trådar om domännamn som är tillsalu ju mer förvånar jag mig...

Som tur är så bryr sig inte Google om domännamnet speciellt mkt länge, vilket känns som att halvbra domäner måste ha tappat ordentligt i värde? (spec EMD-domäner) De riktiga premium domänerna är en annan sak.
EmilG är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-02, 09:38 #10
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
[/B]

1. De flesta som har behov av att aktivt sälja sina domäner har inga bra sådana.

2. De flesta vill inte ödsla tid på att läsa och svara på meningslösa mail.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017