FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Man har sett det förut (även på detta forum). "Interneträvar" som tror de är anonyma på nätet bara genom att byta användarnamn. Om någon borde veta bättre är det väl dom/vi.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
On topic då:
De sätt jag säljer domäner på är: PASSIVT eller SEMI-PASSIVT - Har publik WHOIS så folk kan kontakta mig vid intresse. - Listar mina domäner på en egen webbplats. Knyter en blogg till denna för att hålla den vid liv (organisk SEO). - Listar domänerna via en rad kanaler, som SEDO, Missdomain, Afternic, Flippa, WN osv. AKTIVT - Hör (i vissa fall) av mig till folk med liknande domännamn alternativt företag och organisationer som kan tänkas ha ett intresse av domännamnet. Försöker dock begränsa detta ifrån att inte bli ett massivt spammande.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Får svar på 5% på alla mail. Hur bra jag än skrivit dom. Hur svårt kan det vara att svara nej på ett mail? Är ofta så trist stämning när det gäller domänförsäljningar. Svar är ofta hur värdelösa domänerna är.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det är det som är kruxet. Om Nisses Bilverkstad har sin webbplats på Nisses-bilverkstad.nu och du vill försöka sälja Nissesbilverkstad.se till dem, kommer mejlet med stor sannolikhet uppfattas som spam som omedelbart raderas. De som uppfattar denna typ av marknadsföring som en "värdefull tjänst" är uppskattningsvis några procent och de är naturligtvis de som VERKLIGEN anser sig ha stor nytta av domänen i fråga.
Det är givetvis en balansgång detta.
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2014-12-02 klockan 08:46 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det är inte allt speciellt konstigt att det är dålig stämning... Man sitter och letar efter ett bra domännamn men de första 10 man hittar är parkerade hos olika domäntraders, det är väldigt frustrerande och irriterande. För de flesta hade det varit mkt bättre om folk reggade domäner som de behövde... Nu måste man hela tiden försöka hitta andra lösningar för att kontakta en domänförsäljare och säga att man är intresserad har jag nu gett upp. Priserna är högt upp åt skyarna, varje gång.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Som tur är så bryr sig inte Google om domännamnet speciellt mkt länge, vilket känns som att halvbra domäner måste ha tappat ordentligt i värde? (spec EMD-domäner) De riktiga premium domänerna är en annan sak. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2. De flesta vill inte ödsla tid på att läsa och svara på meningslösa mail.
![]() |
Svara |
|
|