Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Microsoft köper Nokia

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-09-03, 23:31 #21
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Jan Eriksson Visa inlägg
Så du har bestämt att som Windows användare får man alltså inte kritisera Androids säkerhetsbrister för då är det konstigt...
Såklart att man får kritisera. Det är bara det att det känns konstigt att välja bort Android helt på grund av det när man i nästa andetag hyllar och försvarar Widnows.

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Eriksson Visa inlägg
Förhoppningsvis kan MS vidareutveckla Lumia-serien.

Jag har idag en Windows Phone (Lumia 920) och har en stationär, en bärbar och en läsplatta som jag använder vid olika tillfällen. Min tanken är att nu skaffa en riktig vass Windows 8-läsplatta som jag kan koppla till mina skärmar när jag är på kontoret och sen ta med mig när jag är på resande fot. En god vän jobbar på ett företag med några tusen anställda och berättade att det idag har en bland-miljö bestående av bla stationära, bärbara, iPad mm. De håller nu på att utvärderar Windows 8-läsplatta och om det slår väl ut så kastar de ut sin bland-miljö till förmån för Windows 8-läsplatta. Det innebär att det skulle spara flera miljoner per år.

Personligen tror jag att Windows Phone kommer att ta marknadsandelar när Windows 8 börjar bytas ut på företag.
Min erfarenhet är exakt den motsatta. Fler och fler företag låter sina anställda välja OS vilket gör att fler och fler går ifrån Windows och kör i större utsträckning Mac och Linux. Det här gäller både arbetsstationer, laptops, surfplattor och telefoner. Den hetaste trenden inom det här är ju BYOD(bring you own device) som det skrivits om väldigt mycket på bland annat IDG de senaste åren vilket tyder på en ökad tolerans bland företagen. Man ska helt enkelt få jobba på den plattform man trivs bäst med eftersom det är då man kan vara som mest produktiv. Det sparar, eller snarare tjänar, företagen väldigt mycket på även om kostnaderna för IT-support m.m. ökar.

Jag är ganska säker på att vi kommer se en fortsatt nedgång för Microsoft även när gäller storföretagen som är deras bästa och mest trogna kunder om det inte händer något väldigt drastiskt inom kort. Jag har dock svårt att se något som skulle kunna vända eller ens bromsa den den här trenden speciellt mycket.

Microsoft har ett enormt omställningsarbete framför sig och jag tror inte att de kommer kunna behålla eller befästa sin position genom det här. Microsofts storhetstid är nog snart förbi helt enkelt. Nu gäller det bara att försöka hålla kvar sina marknadsandelar så gott det går genom att erbjuda minst lika bra produkter och tjänster som konkurrenterna.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-04, 01:10 #22
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Min enda kommentar att detta äktenskap känns exakt lika sexigt som Thorbjörn Fälldin.

Ni vet inte vem det är? Nä, just det.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-15, 19:38 #23
dAEks avatar
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2006
Mycket flitig postare
dAEks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Microsoft har ett enormt omställningsarbete framför sig och jag tror inte att de kommer kunna behålla eller befästa sin position genom det här. Microsofts storhetstid är nog snart förbi helt enkelt.
Dom har ju redan släppt produkter för mobiler och surfplattor men du kanske menar nåt annat. Kan du precisera vad du tänker på när du skriver omställningsarbete? Tack.
dAEk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-15, 20:03 #24
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Min enda kommentar att detta äktenskap känns exakt lika sexigt som Thorbjörn Fälldin.

Ni vet inte vem det är? Nä, just det.
Thorbjörn Fälldin lyckades väl ändå rätt bra? Jag tror att detta är ett oundvikligt steg i rätt riktning för Nokia. Sen om de kan lyckas lyfta varandra återstår väl att se.
Oläst 2013-10-03, 00:12 #25
dAEks avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
dAEks avatar

@ITisGood.se

Vet inte om jag uttryckte mig luddigt men det var i vilket fall som helst inte en retorisk fråga. Jag är fortfarande nyfiken på vad du menar.
dAEk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-03, 02:09 #26
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Jag tycker synd om dina barn! Att använda Windows på en mobil skulle jag aldrig göra om jag så fick en gratis. Akta dig för alla elakheter som Microsoft kan ställa till med.

Sen tror jag inte du vet så mycket om Android tror du får läsa på lite innan du uttalar dig om att det är osäkert. Allt är osäkert men Microsoft är osäkrast.
ZynX, du får nog läsa på lite bättre på vad Jan Eriksson är för person, han är ganska sakkunnig på just säkerhetsfrågor. Han är mycket insatt i vad som finns på marknaden.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-03, 10:07 #27
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
ZynX, du får nog läsa på lite bättre på vad Jan Eriksson är för person, han är ganska sakkunnig på just säkerhetsfrågor. Han är mycket insatt i vad som finns på marknaden.
Bara för att man är expert innebär det inte per automatik att allt man säger och tycker är "rätt"
Oläst 2014-10-23, 09:09 #28
Jesper Ribackas avatar
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2012
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jesper Ribackas avatar

Reg.datum: Oct 2012
Nu är det officiellt att Microsoft skrotar Nokia som varumärke. "Nya telefoner som lanseras kommer i stället för Nokia att heta Microsoft Lumia, rapporterar BBC"

http://www.metro.se/nyheter/microsof...!ku5I0bSyqLmM/
http://www.idg.se/2.1085/1.590541/mi...nokia-i-graven
Jesper Ribacka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-10-23, 09:13 #29
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Känns inte så länge sedan som man sa att varumärket var värderat top 10 eller liknande.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017