FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Varför jämföra Android med Windows dator? Det riktiga är väl att jämföra Andorid med iPhone och Windows Phone. Där är både iPhone och Windows Phone säkrare idag.
Sen förstår jag inte din logiken, bara för att jag väljer bort Android pga av säkerhetsbrister så ska jag också välja bort Windows som desktop-OS? Här har alla Mac- och Linux-användare ropat i flera år hur mycket säkrare deras OS är och när man använder samma argument om iPhone och Windows Phone så blir Android-användarna sura. Vi kan vara överens om att Windows är det desktop-OS som flest säkerhetsbrister . På samma sätt som Android som Smartphone-OS har flest säkerhetsbrister. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Nu när mobiler och surfplattor blir mer och mer lika vanliga datorer både när det gäller prestanda och användningsområden borde ju även argumenten och prioriteringarna närma varandra när det gäller mobila enheter och datorerna. Jag tycker därför att det är konstigt att man är helt okej med att använda det OS med överlägset mest säkerhetsbrister och sedan ha säkerheten som enda argument(ja, åtminstone som huvudargument) för att inte använda ett OS som är betydligt säkrare. Jag är absolut inte sur och du verkar i ärlighetens namn betydligt tjurigare än vad jag är. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Ontopic: Förhoppningsvis kan MS vidareutveckla Lumia-serien. Jag har idag en Windows Phone (Lumia 920) och har en stationär, en bärbar och en läsplatta som jag använder vid olika tillfällen. Min tanken är att nu skaffa en riktig vass Windows 8-läsplatta som jag kan koppla till mina skärmar när jag är på kontoret och sen ta med mig när jag är på resande fot. En god vän jobbar på ett företag med några tusen anställda och berättade att det idag har en bland-miljö bestående av bla stationära, bärbara, iPad mm. De håller nu på att utvärderar Windows 8-läsplatta och om det slår väl ut så kastar de ut sin bland-miljö till förmån för Windows 8-läsplatta. Det innebär att det skulle spara flera miljoner per år. Personligen tror jag att Windows Phone kommer att ta marknadsandelar när Windows 8 börjar bytas ut på företag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Jag är ganska säker på att vi kommer se en fortsatt nedgång för Microsoft även när gäller storföretagen som är deras bästa och mest trogna kunder om det inte händer något väldigt drastiskt inom kort. Jag har dock svårt att se något som skulle kunna vända eller ens bromsa den den här trenden speciellt mycket. Microsoft har ett enormt omställningsarbete framför sig och jag tror inte att de kommer kunna behålla eller befästa sin position genom det här. Microsofts storhetstid är nog snart förbi helt enkelt. Nu gäller det bara att försöka hålla kvar sina marknadsandelar så gott det går genom att erbjuda minst lika bra produkter och tjänster som konkurrenterna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
@ITisGood.se
Vet inte om jag uttryckte mig luddigt men det var i vilket fall som helst inte en retorisk fråga. Jag är fortfarande nyfiken på vad du menar. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|