Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Efternamn stulet av företag

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-07-03, 15:08 #21
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av ornered Visa inlägg
Precis vad jag har gjort.
Att skapa den här tråden är väl ett ganska dåligt sätt att ignorera det hela på? Om du anser dig ha rätt till namnet och ändrar dig så är det ju bara att ta det den vanliga vägen via ATF, det brukar fungera rätt okej.
Oläst 2013-07-03, 15:12 #22
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Anders Larssons avatar

Det verkar vara ett och annat som inte stämmer här.

Domänen hemma.se är registrerad på ett bolag som heter PO Svenska Hemma. Detta bolag existerar inte. Det är inte heller en enskild firmas organisationsnummer som är uppgifter hos IIS. Om företaget som står som ägare av en domän inte längre existerar är det grund för avregistrering.

Vidare verkar inte adressuppgifterna stämma. Det är olika adresser på dig som privatperson och på domänen. Detta kan man ju då tro beror på att du har uppgett en adress till ett kontor/arbetsgivare etc. Det verkar inte heller stämma, eftersom inga företag är registrerad på den adressen.

Säger inte detta för att vara vara elak, men du borde styra upp detta innan du ger dig in i diskussionerna igen.
Anders Larsson är inte uppkopplad  
Oläst 2013-07-03, 15:15 #23
Tsarraz Tsarraz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2013
Tsarraz Tsarraz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2013
.nu adressen är ledig.
Plus att du även äger .com adressen

Storyn är ju rätt intressant jerntorget som driver före detta hemmabutikernas hemsida köper en privatpersons efternamn för att använda som påtryckning för att hjälpa sn kund hemmabutikerna.
Sen kostar det 99 kr per år för att djävlas vidare.

Skulle det vara billigare att driva detta mot iis skulle de vara överhopade med ansökningar.

Senast redigerad av Tsarraz den 2013-07-03 klockan 15:17
Tsarraz är inte uppkopplad  
Oläst 2013-07-03, 15:24 #24
ornered ornered är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2008
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Att skapa den här tråden är väl ett ganska dåligt sätt att ignorera det hela på? Om du anser dig ha rätt till namnet och ändrar dig så är det ju bara att ta det den vanliga vägen via ATF, det brukar fungera rätt okej.
Jag skapade tråden då jag är besviken på iis ATF regler, se slutet på mitt första inlägg.
Det var Linuus som skrev "ignorera dom" Antar att han menar hemmabutikerna men han hade inte koll på vad jag skrivit då jag inte har brytt mig om hemmabutikerna sen mötet hemma hos mig 2004.
ornered är inte uppkopplad  
Oläst 2013-07-03, 15:35 #25
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Det verkar vara ett och annat som inte stämmer här.

Domänen hemma.se är registrerad på ett bolag som heter PO Svenska Hemma. Detta bolag existerar inte. Det är inte heller en enskild firmas organisationsnummer som är uppgifter hos IIS. Om företaget som står som ägare av en domän inte längre existerar är det grund för avregistrering.

Vidare verkar inte adressuppgifterna stämma. Det är olika adresser på dig som privatperson och på domänen. Detta kan man ju då tro beror på att du har uppgett en adress till ett kontor/arbetsgivare etc. Det verkar inte heller stämma, eftersom inga företag är registrerad på den adressen.

Säger inte detta för att vara vara elak, men du borde styra upp detta innan du ger dig in i diskussionerna igen.
Vadå existerar inte, PO Svenska Hemma är min enskilda firma som är vilande. Du kanske själv skulle kolla fakta innan du ger dig in i diskussionerna.
Vi har nyligen flyttat två gånger så adresserna är lite i olag just nu tror knappast det är ett problem.
Oläst 2013-07-03, 15:38 #26
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Mycket flitig postare

Citat:
Jag skapade tråden då jag är besviken på iis ATF regler, se slutet på mitt första inlägg.
Det var Linuus som skrev "ignorera dom" Antar att han menar hemmabutikerna men han hade inte koll på vad jag skrivit då jag inte har brytt mig om hemmabutikerna sen mötet hemma hos mig 2004.
1. Det framgår inte av ditt inlägg att mötet ägde rum 2004.

2. Du skriver att de har stulit ditt efternamn. Alltså att de stulit ditt domännamn? Gör en polisanmälan om de har stulit det från dig. Du hade inte domännamnet när de stal det av dig? Då är det väl knappast en stöld i alla fall.

Så de kontaktade dig om domännamnet hemma.se 2004 och har sedan dess registrerat ditt efternamn (som du inte bryr dig om) för att jävlas? Hur kan de jävlas med dig om något du inte bryr dig om?

Ser fortfarande inte vad som är problemet Att du måste betala 4000:- för en ATF-tvist över ett domännamn du inte vill ha?

Vad har jag missuppfattat?
Linuus är inte uppkopplad  
Oläst 2013-07-03, 15:47 #27
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Linuus Visa inlägg
1. Det framgår inte av ditt inlägg att mötet ägde rum 2004.

2. Du skriver att de har stulit ditt efternamn. Alltså att de stulit ditt domännamn? Gör en polisanmälan om de har stulit det från dig. Du hade inte domännamnet när de stal det av dig? Då är det väl knappast en stöld i alla fall.

Så de kontaktade dig om domännamnet hemma.se 2004 och har sedan dess registrerat ditt efternamn (som du inte bryr dig om) för att jävlas? Hur kan de jävlas med dig om något du inte bryr dig om?

Ser fortfarande inte vad som är problemet Att du måste betala 4000:- för en ATF-tvist över ett domännamn du inte vill ha?

Vad har jag missuppfattat?
Att mitt inlägg handlar om att jag är besviken på iis ATF regler.
Oläst 2013-07-03, 15:55 #28
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Att mitt inlägg handlar om att jag är besviken på iis ATF regler.
För att du måste betala 4000:- (2000:- om du vinner) för att få ett domännamn du inte bryr dig om?
Linuus är inte uppkopplad  
Oläst 2013-07-03, 16:45 #29
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Linuus Visa inlägg
För att du måste betala 4000:- (2000:- om du vinner) för att få ett domännamn du inte bryr dig om?
Ja. det kostar ca 100kr att regga en domän men jag måste betala 2000 för att få ornered.se är det så konstigt att man hakar upp sig på det. Sluta lägg ord i min mun jag har aldrig sagt att "jag inte bryr mig om" jag sa att den inte var viktig för mig det är en viss skillnad.
Oläst 2013-07-03, 17:31 #30
Anders Larssons avatar

Anders Larssons avatar

Citat:
Vadå existerar inte, PO Svenska Hemma är min enskilda firma som är vilande. Du kanske själv skulle kolla fakta innan du ger dig in i diskussionerna.
Vi har nyligen flyttat två gånger så adresserna är lite i olag just nu tror knappast det är ett problem.
Det stämmer att det finns en vilande verksamhet med samma org nr som ditt personnummer. Men jag tror inte att domänen är registrerad på det personnumret.

Bolaget har aldrig haft verksamhet, aldrig varit registrerat som arbetsgivare eller i momsregistret.

Som sagt så skriver jag inte för att vara elak, utan för att jag ville att du skulle ha torrt på fötterna. Med tanke på att firman aldrig aktivt bedrivit näringsverksamhet och att den numera är registrerad som vilande, så kan man starkt ifrågasätta om du har ett berättigat intresse av domänen.
Anders Larsson är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017