FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Att skapa den här tråden är väl ett ganska dåligt sätt att ignorera det hela på?
![]()
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det verkar vara ett och annat som inte stämmer här.
Domänen hemma.se är registrerad på ett bolag som heter PO Svenska Hemma. Detta bolag existerar inte. Det är inte heller en enskild firmas organisationsnummer som är uppgifter hos IIS. Om företaget som står som ägare av en domän inte längre existerar är det grund för avregistrering. Vidare verkar inte adressuppgifterna stämma. Det är olika adresser på dig som privatperson och på domänen. Detta kan man ju då tro beror på att du har uppgett en adress till ett kontor/arbetsgivare etc. Det verkar inte heller stämma, eftersom inga företag är registrerad på den adressen. Säger inte detta för att vara vara elak, men du borde styra upp detta innan du ger dig in i diskussionerna igen. |
|||
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
.nu adressen är ledig.
Plus att du även äger .com adressen Storyn är ju rätt intressant jerntorget som driver före detta hemmabutikernas hemsida köper en privatpersons efternamn för att använda som påtryckning för att hjälpa sn kund hemmabutikerna. Sen kostar det 99 kr per år för att djävlas vidare. Skulle det vara billigare att driva detta mot iis skulle de vara överhopade med ansökningar. Senast redigerad av Tsarraz den 2013-07-03 klockan 15:17 |
||
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Det var Linuus som skrev "ignorera dom" Antar att han menar hemmabutikerna men han hade inte koll på vad jag skrivit då jag inte har brytt mig om hemmabutikerna sen mötet hemma hos mig 2004. |
||
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Vi har nyligen flyttat två gånger så adresserna är lite i olag just nu tror knappast det är ett problem. |
||
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
2. Du skriver att de har stulit ditt efternamn. Alltså att de stulit ditt domännamn? Gör en polisanmälan om de har stulit det från dig. Du hade inte domännamnet när de stal det av dig? Då är det väl knappast en stöld i alla fall. Så de kontaktade dig om domännamnet hemma.se 2004 och har sedan dess registrerat ditt efternamn (som du inte bryr dig om) för att jävlas? Hur kan de jävlas med dig om något du inte bryr dig om? Ser fortfarande inte vad som är problemet ![]() Vad har jag missuppfattat? |
||
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja. det kostar ca 100kr att regga en domän men jag måste betala 2000 för att få ornered.se är det så konstigt att man hakar upp sig på det. Sluta lägg ord i min mun jag har aldrig sagt att "jag inte bryr mig om" jag sa att den inte var viktig för mig det är en viss skillnad.
|
||
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Bolaget har aldrig haft verksamhet, aldrig varit registrerat som arbetsgivare eller i momsregistret. Som sagt så skriver jag inte för att vara elak, utan för att jag ville att du skulle ha torrt på fötterna. Med tanke på att firman aldrig aktivt bedrivit näringsverksamhet och att den numera är registrerad som vilande, så kan man starkt ifrågasätta om du har ett berättigat intresse av domänen. |
|||
![]() |
Stängt ämne |
|
|