FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
En vän till mig köpte en sajt som omsatte $2500 i månaden (ja, omsatte, inte gjorde vinst) och som krävde ca 4 timmars arbete per dag (halvtid). En sajt som enligt Conny´s modell är helt värdelös eftersom den kostar mer än den drar in. Han betalade $60 000 för sajten.
Idag omsätter han nästan $15 000 i månaden och har en heltidsanställd som sköter den. Driftkostnaderna är försumbara. Efter lön, marknadsföring mm. gör den en vinst på över $7 000 i månaden. Visst var det en chansning, han hade ingen garanti på att han skulle lyckas, men han hade en bra plan som nu lyckades. Man måste se till mer än bara intäkt och vinst. Potential, marknad och timing är faktorer som är viktiga. Eventuella synergier med övriga sajter man har bör också tas med i beräkningen. Många glömmer att värdera sin egen tid när dom gör kalkyler för köp av sajter, det är lika viktigt att räkna med sin egen tid som att se potentialen. Alla sajter kräver inte lokalhyra, varulager etc. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej, Alla, tack alla för era tips, teorier, förslag och synpunkter, @Conny, jag kör på det mesta du nämnde i denna tråd, startar en AB och kör vidare med projektet.
Jag kanske tar upp denna tråd igen om ett för en ny värdering och kanske ger ut lite mer info om det hela. Till er som skickar PM till mig, vill bara säga att sidan är inte till salu för tillfället. Mvh |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|