Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Wikileaks-ledaren Julian Assange gripen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-07, 22:16 #21
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2006
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar

Det är ju klart att USA tar till exakt vad som helst för att stoppa Assange för att skydda sin egen säkerhet när han läcker ut information. Ett perfekt läge att skicka dit några damer som raggar på han och anklaga han får våldtäkt efteråt. Det är ju även en fördel för USA att det är en fråga som man kanske inte ifrågasätter då det gäller våldtäkt. Nu är ju detta bara en teori, Men det vore intressant att veta lite mer om dessa 2 damer. Skulle det vara sant att han våldtagit dem så borde han låsas in för gott..
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-07, 22:25 #22
MRDJs avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar

under spegelsiterna på wikileaks.ch såg jag att någon skapat en domän som heter beatriceask.se
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-07, 22:58 #23
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
under spegelsiterna på wikileaks.ch såg jag att någon skapat en domän som heter beatriceask.se
Freeassange.com registrerades för en vecka sedan av ett serbiskt företag
Oläst 2010-12-08, 20:37 #24
7AAA7 7AAA7 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
Medlem

Visst har han varit lite oförsiktig... men jag tror att han är medveten om att han har "hela världens" ögon riktade mot sig och förlitar sig på att dem som vill ha åt honom inte kan förklara honom död hur som helst.

För övrigt så tycker jag att hela grejen med wikileaks är underskattad i omvärlden, mest i väst, eller så har dem som är emot det tryckt på rätt knappar för att blocka det i media.
Kanske varit så i mitt fall bara, men kollar man mainstream media så verkar det mest varit artiklar förknippade om hans våldtäkt och vilka "risker" han utsätter folk i det militära för.

Han är ju en revolutionär för sin tid!!!! Han verkar inte vara tillräckligt uppskattat i massans ögon tyvärr, folk kommer förhoppningsvis inte detta årtal framåt.
Idag är "alla" upptagna med att leva sina stressiga liv och betala av sina banklån känns det som.....iallafall i västvärlden.

Glömde tillägga att den här killen har BALLS OF STEEL!

MVH

Senast redigerad av 7AAA7 den 2010-12-08 klockan 20:40 Anledning: Glömde tillägga!!
7AAA7 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-08, 22:12 #25
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av 7AAA7 Visa inlägg
För övrigt så tycker jag att hela grejen med wikileaks är underskattad i omvärlden, mest i väst, eller så har dem som är emot det tryckt på rätt knappar för att blocka det i media.
Kanske varit så i mitt fall bara, men kollar man mainstream media så verkar det mest varit artiklar förknippade om hans våldtäkt och vilka "risker" han utsätter folk i det militära för.

Han är ju en revolutionär för sin tid!!!! Han verkar inte vara tillräckligt uppskattat i massans ögon tyvärr, folk kommer förhoppningsvis inte detta årtal framåt.
Vilka nyheter har du läst? =) En klar majoritet av media och vanliga människor runt om i världen stödjer Wikileaks. Dessutom har det dagligen i två veckor varit nyheter om vad som står i dokumenten wikileaks publicerat och om hur Assange är jagad.

Tittar vi två dagar tillbaks bara i DN hittar man direkt ett gäng artiklar om avslöjanden i dokumenten(utan någon större undersökning).
”Sverige en hemlig medlem i Nato”
"Amerikansk ambassadör: S sökte opinionsstöd av USA"
"Skjut inte på budbäraren – Wikileaks"
"Algeriet tillät USA-flyg"
"Samarbete USA–Sverige mot illegala fildelare"
"Hizbollah byggde fibernät"
"Vitala uppgifter för USA släppta"

Fox och andra sedan tidigare kända väldigt subjektiva media är nog de enda som inte skildrar båda sidor (för- och nackdelar). Detta är en guldgruva för alla journalister, det släppta materialet, DoS-attackerna och jakten på Assange garanterar enkla och populära historier varje dag. Den misstänkta våldtäkten och "fara för personer" har bara varit en mycket liten del av den stora bevakningen media har gjort.

Senast redigerad av Danski den 2010-12-08 klockan 22:44
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-08, 22:52 #26
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2007
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Ursprungligen postat av 7AAA7 Visa inlägg
Är revolution verkligen alltid något positivt då? Jag är mycket kritisk till Wikileaks, jag förstår mycket väl att det inte går att stoppa men om det hade gått hade jag helt klart varit för det.

Bra att han äntligen är fast, hoppas att han blir utelämnad till USA.
KarlRoos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-08, 23:07 #27
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av KarlRoos Visa inlägg
Är revolution verkligen alltid något positivt då? Jag är mycket kritisk till Wikileaks, jag förstår mycket väl att det inte går att stoppa men om det hade gått hade jag helt klart varit för det.

Håller inte alls med dig. Det finns mycket material som var väl värt att publicera, bland annat vissa händelser som ligger mycket nära krigsbrott. Det är viktigt att sådant uppdagas så tidigt som möjligt. Däremot finns det andra dokument som gör mer skada än nytta men det mesta är inte särskilt chockerande.
Oläst 2010-12-09, 02:26 #28
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Danski Visa inlägg
Vilka nyheter har du läst? =) En klar majoritet av media och vanliga människor runt om i världen stödjer Wikileaks. Dessutom har det dagligen i två veckor varit nyheter om vad som står i dokumenten wikileaks publicerat och om hur Assange är jagad.

Tittar vi två dagar tillbaks bara i DN hittar man direkt ett gäng artiklar om avslöjanden i dokumenten(utan någon större undersökning).
”Sverige en hemlig medlem i Nato”
"Amerikansk ambassadör: S sökte opinionsstöd av USA"
"Skjut inte på budbäraren – Wikileaks"
"Algeriet tillät USA-flyg"
"Samarbete USA–Sverige mot illegala fildelare"
"Hizbollah byggde fibernät"
"Vitala uppgifter för USA släppta"

Fox och andra sedan tidigare kända väldigt subjektiva media är nog de enda som inte skildrar båda sidor (för- och nackdelar). Detta är en guldgruva för alla journalister, det släppta materialet, DoS-attackerna och jakten på Assange garanterar enkla och populära historier varje dag. Den misstänkta våldtäkten och "fara för personer" har bara varit en mycket liten del av den stora bevakningen media har gjort.
Där ser man! Va bra! Tröttnat rejält på de flesta tidningarna man kan få tag på, kanske varit mer av en slump då man plockat upp gp eller nåt i korridoren t ex.

Känner igen vissa av rubrikerna skrivit upp. Det jag syftade på är att han inte "hyllas" tillräckligt.

Citat:

Ja, i mina ögon är revolutioner oftast, = möjligheter till bättring.

Om det inte kan vara positivt. Hur kan det då vara negativt?
Ja, jag tycker att det är positiv, om man kollar på kriget i Iraq och sedan Afghanistan så är det rekordmånga ex soldater bl.a. sådana som krigat i andra krig för USA tex., som inte tycker att detta krig är rättfärdigat och dem förstår inte vad dem har där att göra ens.

(och nej jag är inte en USA-hatare) Varje land har sina bra och dåliga sidor.

Om det leder till att lögnare som Beatrice Ask riskerar att få avgå är det som en bonus

Från vad jag har förstått, men detta är bara en liten fraktion av det hela och kan diskuteras i dagar hehe

JAG hoppas iallafall att detta inspirerar fler runt om i världen som har möjligheten att göra något gott, gör det.

Det jag inte förstår är, varför vill man att han blir utelämnad? Vad har han förstört? Samhällen? Folks familjer? Varit värre än Saddam?

Nu ska jag däcka, natti natti!

MVH
7AAA7 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-09, 02:53 #29
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:

Lyssna och lär vad Andrew Napolitano har att säga om hur det EGENTLIGEN ligger till. Det finns ingen (Amerikansk) lag som gör det olagligt att publicera dessa dokument. Tvärtom är det helt lagligt.
http://www.youtube.com/watch?v=WBvXsLJ-uwQ
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-09, 05:13 #30
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Dessvärre (eller hur man nu ser på det) är nog gällande yttrandefrihetslagar och amerikanska konstitutionen underställda CIA och tillfälliga konstruktioner som "The Patriot Act" (eller motsvarande) just i detta fall.

Jag betvivlar att WikiLeaks kommer att fortsätta tillåtas sprida sina dokument år efter år. Den aktuella händelsen med kontokortsföretagen och PayPal är nog bara ett av flera tillvägagångssätt som "USA" har i bakfickan.

Jag kan förstås ha fel.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017