FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är ju klart att USA tar till exakt vad som helst för att stoppa Assange för att skydda sin egen säkerhet när han läcker ut information. Ett perfekt läge att skicka dit några damer som raggar på han och anklaga han får våldtäkt efteråt. Det är ju även en fördel för USA att det är en fråga som man kanske inte ifrågasätter då det gäller våldtäkt. Nu är ju detta bara en teori, Men det vore intressant att veta lite mer om dessa 2 damer. Skulle det vara sant att han våldtagit dem så borde han låsas in för gott..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
under spegelsiterna på wikileaks.ch såg jag att någon skapat en domän som heter beatriceask.se
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Visst har han varit lite oförsiktig... men jag tror att han är medveten om att han har "hela världens" ögon riktade mot sig och förlitar sig på att dem som vill ha åt honom inte kan förklara honom död hur som helst.
För övrigt så tycker jag att hela grejen med wikileaks är underskattad i omvärlden, mest i väst, eller så har dem som är emot det tryckt på rätt knappar för att blocka det i media. Kanske varit så i mitt fall bara, men kollar man mainstream media så verkar det mest varit artiklar förknippade om hans våldtäkt och vilka "risker" han utsätter folk i det militära för. Han är ju en revolutionär för sin tid!!!! Han verkar inte vara tillräckligt uppskattat i massans ögon tyvärr, folk kommer förhoppningsvis inte detta årtal framåt. Idag är "alla" upptagna med att leva sina stressiga liv och betala av sina banklån känns det som.....iallafall i västvärlden. Glömde tillägga att den här killen har BALLS OF STEEL! ![]() MVH Senast redigerad av 7AAA7 den 2010-12-08 klockan 20:40 Anledning: Glömde tillägga!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Tittar vi två dagar tillbaks bara i DN hittar man direkt ett gäng artiklar om avslöjanden i dokumenten(utan någon större undersökning). ”Sverige en hemlig medlem i Nato” "Amerikansk ambassadör: S sökte opinionsstöd av USA" "Skjut inte på budbäraren – Wikileaks" "Algeriet tillät USA-flyg" "Samarbete USA–Sverige mot illegala fildelare" "Hizbollah byggde fibernät" "Vitala uppgifter för USA släppta" Fox och andra sedan tidigare kända väldigt subjektiva media är nog de enda som inte skildrar båda sidor (för- och nackdelar). Detta är en guldgruva för alla journalister, det släppta materialet, DoS-attackerna och jakten på Assange garanterar enkla och populära historier varje dag. Den misstänkta våldtäkten och "fara för personer" har bara varit en mycket liten del av den stora bevakningen media har gjort. Senast redigerad av Danski den 2010-12-08 klockan 22:44 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Bra att han äntligen är fast, hoppas att han blir utelämnad till USA. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Känner igen vissa av rubrikerna skrivit upp. Det jag syftade på är att han inte "hyllas" tillräckligt. Citat:
Om det inte kan vara positivt. Hur kan det då vara negativt? Ja, jag tycker att det är positiv, om man kollar på kriget i Iraq och sedan Afghanistan så är det rekordmånga ex soldater bl.a. sådana som krigat i andra krig för USA tex., som inte tycker att detta krig är rättfärdigat och dem förstår inte vad dem har där att göra ens. (och nej jag är inte en USA-hatare) Varje land har sina bra och dåliga sidor. Om det leder till att lögnare som Beatrice Ask riskerar att få avgå är det som en bonus ![]() Från vad jag har förstått, men detta är bara en liten fraktion av det hela och kan diskuteras i dagar hehe ![]() JAG hoppas iallafall att detta inspirerar fler runt om i världen som har möjligheten att göra något gott, gör det. Det jag inte förstår är, varför vill man att han blir utelämnad? Vad har han förstört? Samhällen? Folks familjer? Varit värre än Saddam? Nu ska jag däcka, natti natti! MVH |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=WBvXsLJ-uwQ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Dessvärre (eller hur man nu ser på det) är nog gällande yttrandefrihetslagar och amerikanska konstitutionen underställda CIA och tillfälliga konstruktioner som "The Patriot Act" (eller motsvarande) just i detta fall. Jag betvivlar att WikiLeaks kommer att fortsätta tillåtas sprida sina dokument år efter år. Den aktuella händelsen med kontokortsföretagen och PayPal är nog bara ett av flera tillvägagångssätt som "USA" har i bakfickan. Jag kan förstås ha fel.
![]() |
Svara |
|
|