FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Banned
|
Har fått i uppgift att fixa en enkel & informativ hemsida åt en förening.
Nån som hat nåt bra förslag/tips på vilken" host" jag ska välja - som BÅDE e bra men samtidigt billig? Köra webhotell m färdiga mallar - nja, så där - vill nog kunna ladda ner t.ex en xhtm-/css-mall å ladda upp den via FTP alt CMS. Tacksam för tips & länkar till´deras sidor. / Hobbywebbisen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
... eller går man bara in på .se å "reggar" en domän-adress så länge??
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Gör en sökning här på forumet så hittar du massor med trådar om rekommendationer. Finns en hel drös som du kan använda och det är väl lite beroende på kvalitet och prisnivå som du får ta beslut.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
manufrog.com är mitt tips till dig. Deras Lite-paket kostar 100 kr per år. Dock ingår det inte domännamn så det får du fixa hos en annan registrar.
Om du är i extremt stor behov av anpassning för google kan det vara värt att notera att Manufrogs Lite-servers ligger i USA, vilket inte lär vara det bästa för att hosta en Svensk sajt. Jag har dock många sajter ligger hos manufrog och hostgator och har inga problem med sökmotoroptimeringen alls... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
One.com har jag använt i 7 år och är väldigt nöjd. Kostnaden för både domän och webbhotellet är bara totalt 300 kr per år.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ska det bara vara statiska filer och ingen mysql backend?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Som CMS/publiceringsverktyg så föreslår jag WordPress, då det är väldigt enkelt att arbeta med och det finns drösvis av teman att använda sig av. Dessutom finner du ett eminent forum hos WP-Support, där du får fantastisk hjälp snabbt av ett gäng WordPress-eldsjälar...
Som host spelar det inte någon jättestor roll, om allt du kräver är PHP och MySQL. Surfa runt på WN, så finner du massvis av råd och tips. Välj ett webbhotell som verkar seriöst och trevligt, och kör på det... Lyckligtvis är det inte särskilt svårt att byta webbhotell, om det skulle komma till det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ta en titt på http://www.comparias.se/Webbhotell
Där kan du jämföra enklare priser och annat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag rekommenderar One.com
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Melmac.se bra service och billigt. De hjälper även till och flyttar från andra sidor om man vill för att komma igång.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|