FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Citat:
Ska man söka till exempel på "Side" ja då får söka i "Platser i Turkiet" helt enkelt och då kommer flera hundra trådar upp kanske. Istället förenkla allting igenom att bara ha en kategori som heter "Side" då behöver man inte söka så mycket. Jag gillar inte att blanda in sött och salt. Senast redigerad av StateCollapse den 2010-01-20 klockan 13:48 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Banned
|
Om man läser ditt inlägg igen:
Citat:
Däremot håller jag absolut med dig. Varken PunBB eller PhpBB är något att hänga i julgranen. Det finns en funktion som jag saknar i båda dessa forum till exempel "Soft delete", att kunna radera inlägg/tråd men fortfarande kunna se det som administratör och moderator. Jag har kört både PunBB och PhpBB och om snabbt ska överlägga det så är PhpBB bättre. Jag hade ett helvete med att få in moderatorer i kategorier, få dessa att synas som till exempel "Nyheter om xx" modereras av Kalle. Istället stod det admin på alla kategorier, att det modereras av admin. Detta bråkade jag med i cirka två månader och sedan la jag ner skiten och körde med vBulletin. Men som jag sa tidigare, jag ska inte byta forum-leverantör eller hur man säger utan jag ska fortsätta med vBulletin men nedgradera med till en tidigare version, alltså 3.8.4 då jag har arbetat mer med den och kan ändra style lättare eftersom i 4.0 så har all style flyttats till SyleVars och nu är jag totalt handlingsförlamad när det är så. Därför vill jag gå in i "Huvudsaklig CSS" som det heter när man är inne i administrationspanelen och klickar på "Stilar och mallar". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har inget negativt att säga om vBulletin - det är mycket potent
Men jag undrar om man inte ibland stirrar för mycket på vad man kan göra och kanske glömmer ett forums viktigaste funktion - mycket folk som skriver många intressanta inlägg. Det tror jag är mycket viktigare än hur många olika funktioner det finns och/eller varje användare har tillgång till. Min erfarenhet är att de flesta inte använder dem. Jag tog en titt på ett forum som en av ungarna hänger på - kattforum.se (visade sig vara phpBB) och det kanske inte ser så väldigt spännande ut men oj vilken aktivitet! Få kategorier och mycket inlägg - det är vad man som besökare vill se. Tomma kategorier är nog det mest avtändande som finns. Kanske är det "Horror vacu", skäcken för tomrum, som gör att vi gärna flyr från sådana ställen. Visst, man kan ha massor med kategorier om de är fyllda - men varje tom kategori är en pina. Jag tror att du missade ordet "nytt" i Wojts inlägg. Det står: Det är allmän vetskap att man inte skall ha 100 olika kategorier i ett nytt forum. Eftersom du tog upp Flashback så kan jag meddela att det startade inte med alla dessa kategorier och man skapar nya först efter ordentlig genomgång - de vet att inaktiva kategorier är forum-killers Varför inte göra om "board" till kategorier och därmed starta med 6 kategorier. När de har ett par hundra trådar var så kanske det kan vara dags att dela upp dem. Då vet man även vilka kategorier som är intressanta för besökarna. Som det nu är finns risken att någon alltid kommer att gapa tom. Hyr in "användare" eller börja skriva inlägg själv i ett par olika användarnamn! Det anses väl inte snygg men används nog oftare än man tror, eller? Varför låta du de posta meddelande till dig (som inte syns) om vad de vill ha på sidan? Det är väl bättre att de postar dem i forumet. Du skriver att du tar emot 10-30/dag och det skulle ju ge runt 140 inlägg i veckan! Verkar inte så smart att slänga bort de inläggen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Banned
|
Citat:
Sedan går det inte att göra lika mycket förändringar i PhpBB som i Vbulletin utan att gå in och pilla i HTML-koden vilket tar en jäkla tid eftersom jag inte har kompetensen till att göra detta så därför valde jag vBulletin av den anledningen att det mesta sköts igenom administrationspanelen. Citat:
Jag skulle aldrig någonsin skapa hundra användare och posta i mitt forum för att få det att verka som ett "stort forum". Citat:
En del kanske vill vara anonyma av olika orsaker, vad vet jag? För min del har jag kontakta den ansvarige för ett flertal forum och givit tips och förslag istället för att posta i forumet av olika anledningar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Menar du att Flashback är nytt? Flashbacks forum har funnits många år. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
@StateCollapse du har ju frågat efter feedback, då kan du ju inte börja klaga och klanka ner på vad folk skriver/tycker...
Sen ska du nog lyssna på vad Wojt säger, ett nytt forum med massor av kategorier är dömt att misslyckas (jag vet). Och om du kommer ihåg började även flashback med väldigt få kategorier... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|