FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Nykomling
|
Nej, ni är nere... 403 Forbidden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu verkar det fungera som det skall.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Två veckor har gått. Kommer loggningen av annonsvisningarna igång snart?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Flitig postare
|
För mig som är mindre insatt i hur detta med affiliates fungerar; vad är den konkreta effekten av att annonsvisningar inte fungerar? Eller med andra ord, vad är det som inte fungerar?
För jag utgår ifrån att det inte menas att inga annonser visas på affiliates sidor, alls...eller är det så illa!? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Två banners kan ha fått lika många klick under en dag, men den ena bannern kanske har visats dubbelt så många gånger. Man vill få fram värdet över hur många visningar det går på ett klick så att man kan ta bort annonser som klickar dåligt. Visar man alla annonser lika många gånger och på samma placering så är det ju ett mindre problem såklart, även om man fortfarande vill kunna se hur attraktiv bannern är. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för svaret, det var intressant. Det är nog mer själva formuleringen som förvirrade mig. Men varför lyser Frossle med sin frånvaro i tråden på sistone? :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej Teddy
Jag ber om ursäkt för att vi inte har hunnit vara först med svar här på tråden. Det som Lumax säger stämmer helt korrekt. Enkelt formulerat är det endast CTR statistiken som påverkas (beräknas som klick/visningar, eftersom visningar inte loggas blir det helt fel, ibland flera hundra procent) Som svar på Lumax fråga om när annonsvisningarna loggas igen så kan jag tyvärr inte ge något bra svar. Det borde ha börjat loggas i början/mitten av denna vecka, men som ser det ut nu får vi sikta på början av nästa på grund av problem med vår nuvarande leverantör. Mvh Alexander Undén |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Medlem
|
Finns det något sätt att hämta alla klick/leads/sales genom http eller att spara det i csv-fil eller dylikt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för svar. Jag är nyfiken på er statistik. Det framgår ju såvitt jag kan se ingenstans på er webbsida hur stor andel av marknaden jag kan nå via er; det nämns ju bara "hundratusentals per dag". Såvitt jag förstått är ni dock fortfarande en rätt ny och förhållandevis liten aktör. Men om jag tolkar det ni skriver ordagrant så ska jag alltså snitta på 100 000 st exponeringar av min annons per dag? Hur många affiliates har ni egentligen? Hur fördelar ni annonsörerna över nätverket?
Återkom gärna här i tråden med lite siffror. I love transparency! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Även om vi förutsätter att alla affiliates plockar upp en annonsör har jag svårt att tro att annonsören når ut till 200.000 eller fler individer dagligen(en individ kan iof vara kund som privatperson, inom sin yrkesutövning, etc. "kund" är ett vit begrepp). Orkar inte plocka fram statistik men det uttalandet tyder på att frossle har en ganska fantastisk marknadsandel. Dessutom krävs ju att kunden ser annonsen och den inte bara laddas för att man ska kunna "nå ut". Nu kanske endel undrar, "varför uttalar du dig om något du inte har en anning om", jo för att frossles uppgifter verkar vara orimliga. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|