Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Officiella Frossle-tråden

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-10-08, 14:40 #1
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
För mig som är mindre insatt i hur detta med affiliates fungerar; vad är den konkreta effekten av att annonsvisningar inte fungerar? Eller med andra ord, vad är det som inte fungerar?

För jag utgår ifrån att det inte menas att inga annonser visas på affiliates sidor, alls...eller är det så illa!?
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-08, 14:51 #2
Lumax Lumax är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
Lumax Lumax är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av teddyjohan Visa inlägg
För mig som är mindre insatt i hur detta med affiliates fungerar; vad är den konkreta effekten av att annonsvisningar inte fungerar? Eller med andra ord, vad är det som inte fungerar?

För jag utgår ifrån att det inte menas att inga annonser visas på affiliates sidor, alls...eller är det så illa!?
Det innebär att det blir svårt att jämföra t.ex. vilka banners som folk föredrar att klicka på.
Två banners kan ha fått lika många klick under en dag, men den ena bannern kanske har visats dubbelt så många gånger. Man vill få fram värdet över hur många visningar det går på ett klick så att man kan ta bort annonser som klickar dåligt.

Visar man alla annonser lika många gånger och på samma placering så är det ju ett mindre problem såklart, även om man fortfarande vill kunna se hur attraktiv bannern är.
Lumax är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017