Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webbhotell för att placera en Tower server?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-01-06, 12:49 #21
Tobab
Guest
 
Inlägg: n/a
Tobab
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by jonny@Jan 6 2006, 09:30
Det kostar 225 kr extra att anslutas till UPS.
Tror inte det är så stor risk att centrala Norrköping blir utan ström...
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-06, 13:59 #22
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Citat:
Ursprungligen postat av Tobab
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Det kostar 225 kr extra att anslutas till UPS.
Tror inte det är så stor risk att centrala Norrköping blir utan ström...
Hmm... Undrar ifall man skulle ta och leka bort strömmen i Norrköping. Spränga bort kraftverket eller något
Om ni inte nu fattar det, så är det ett SKÄMT.
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-06, 14:12 #23
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Med tanke på att Crystone erbjuder colo i Stockholm och Borås så får det väl finnas hur mycket eller lite ström som helt i Norrköping. Norrköpingslokalen går inte att välja på deras hemsida.

Strömavbrott förekommer. Majoriteten är inte mer än en eller ett par minuter långa. Men de förekommer - överallt. Mer eller mindre ofta.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-06, 18:30 #24
BigDukes avatar
BigDuke BigDuke är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 87
BigDuke BigDuke är inte uppkopplad
Medlem
BigDukes avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 87
Citat:
Ursprungligen postat av Tobab
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Det kostar 225 kr extra att anslutas till UPS.
Tror inte det är så stor risk att centrala Norrköping blir utan ström...
För några år sedan var det ett strömavbrott i Norrköping som varade ungefär trekvart.
Inträffade tidigt på morgonen och inget var sig likt när man kom till jobbet, UPSen hade tagit slut efter ca 30 minuter och sedan hade maskinerna gått ner på ett mindre snyggt sätt...

Vad gäller rackservrar finns ju även alternativet att köpa begagnat, hos tex www.it-auktion.se eller på ebay.
BigDuke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-06, 22:03 #25
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Allt beror ju på vad man vill ha... Vill man ha driftsäker verksamhet så är avbrottsfri kraft, åtminstone UPS, ett krav... Tycker jag. Det var nyligen avbrott i Västerås vilket Loopias kunder fick smaka på, det var avbrott i Stockholm nyligen... Dessutom är ju en vettig hall försedd med vettig kylning, vilket jag har svårt att se att Crystone hade i Norrköping.-- Fast nu är det visst bvbara Borås och Stockholm som gäller där.

Jag snickrade ihop avd jag får till en grundmaskin och hamnade med någon form av service på strax under 2000 i månaden, och då finns det ganska många att välja nellan... Det var med operativ, men fortfarande ingen backup eller redundans på diskar strömagg etc...
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-06, 22:32 #26
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av dennish
Citat:
Skulle nästan vara kul dumpa priser för se hur långt dom verkligen går ner innan dom tar bort prisgarantin.


sluta snacka skit och dumpa då.
Jo och ta samma pris som 1U, men jag hatar skruva upp rack finns inget jobbigare bära över 130KG rackskåp bara den tanken hur många rackskåp det skulle gått åt till en hög tower får mig att inte ens vilja ha så många tower.

Men anledningen att det är så mycket dyrare med tower är igentligen säkert inte att den tar plats utan just jobbigt att hantera om man ska ha dom i rack.


Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Allt beror ju på vad man vill ha... Vill man ha driftsäker verksamhet så är avbrottsfri kraft, åtminstone UPS, ett krav... Tycker jag. Det var nyligen avbrott i Västerås vilket Loopias kunder fick smaka på, det var avbrott i Stockholm nyligen... Dessutom är ju en vettig hall försedd med vettig kylning, vilket jag har svårt att se att Crystone hade i Norrköping.-- Fast nu är det visst bvbara Borås och Stockholm som gäller där.
Jag snickrade ihop avd jag får till en grundmaskin och hamnade med någon form av service på strax under 2000 i månaden, och då finns det ganska många att välja nellan... Det var med operativ, men fortfarande ingen backup eller redundans på diskar strömagg etc...
Låter dyrt med 2000 i mån, men kan tänka mig att dom större inte vill ge bra pris på tower.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-06, 22:47 #27
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Nja, n u tittade jag på Crystone och petade ihop en dedicerad maskin, utan redundans på disk eller backup.... Antar att det är en rackmaskin...
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-06, 22:50 #28
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Originally posted by Xamda@Jan 6 2006, 23:47
Nja, n u tittade jag på Crystone och petade ihop en dedicerad maskin, utan redundans på disk eller backup.... Antar att det är en rackmaskin...
Vad jag vet kör dom vanliga "DELL" PC tower. Typ kostar typ 2-2.5k köpa hos dell.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-06, 23:00 #29
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Ja, det var towers i hallen i Nrrköpng, men gamla Digikom hade inga towers, bara rack, också från Dell...

Men jag räknade in operativ (Win 2003), UPS och en del annat som jag personligen ser som viktigt. Då blev Crystone pltösligt lika billiga/dyra som majoriteten av webhotellen. Det vill säga, ska man ha vettiga saker kostar det ungefär lika hos alla. Jag räknade nu inte in någon nämnvärd servicenivå....
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-01-06, 23:07 #30
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Digikom lär köra tower nu, för kolla på vad som ingår i servern så finns inga DELL "Servrar" som motsvarar det som ska sitta i.

Hitta en DELL server med en 2.0Ghz celeron med 40GB IDE? Sedan för det priset tror jag inte ett skit att dom kör riktiga rackservrar.

Riktiga datorhallar är redan UPS på all el ut till racken och inte kräver köpa till "lekups".

Har faktiskt räknat ut mycket vilket pris som krävs för ge kunden riktiga rackservrar utan något ihopbyggt och för 400 i mån fungerar det inte bara.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017