Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Filmen om .SE

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-10, 11:16 #21
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Dokusåpan fortsätter efter reklamen...
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-02-10 klockan 11:22
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-10, 11:58 #22
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 914
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 914
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Dokusåpan fortsätter efter reklamen...
Givande inlägg i diskussionen!
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-10, 12:41 #23
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av kalasboll Visa inlägg
Givande inlägg i diskussionen!
Diskussion? Smutskastning, gammalt ältande och personliga korståg menar du? Det kallar inte jag diskussion. (syftar givetvis enbart på det senare)
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-10, 14:59 #24
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 914
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 914
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Diskussion? Smutskastning, gammalt ältande och personliga korståg menar du? Det kallar inte jag diskussion. (syftar givetvis enbart på det senare)
Precis, så vad finns det för anledning till att skriva ett sådant inlägg istället för att agera som moderator istället?
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-11, 10:11 #25
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Johan H Visa inlägg
Evolutionen från apstadiet till människa gick betydligt i snabbare takt än vad IIS "presterar".
Man läser tom den meningen sen läser man inte så mycket längre sedan. Är man kapabel att slänga ur sig nåt så pass befängt och fullständigt idotiskt kan man knappast tas som seriös i vad man sedan säger.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-11, 13:46 #26
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Man läser tom den meningen sen läser man inte så mycket längre sedan. Är man kapabel att slänga ur sig nåt så pass befängt och fullständigt idotiskt kan man knappast tas som seriös i vad man sedan säger.

Om vi ser på det stora hela.. Hur många riktiga problem har vi med .SE domänen?
D.vs som rättfärdigar en sådan smutskastning.

jag kan komma på ett (1) i senare tid, och det var när hela .SE zonen gick ner i 2010, vilket var illa.. men jag tycker ändå att IIS hanterade det inträffade på bra sätt och gav insyn i vad som hade gått fel, dom la sig flat och beklagade det inträffade..

Personligen är jag _för_ att IIS ska ha kontroll över .SE ccTLD.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-11, 14:02 #27
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Om vi ser på det stora hela.. Hur många riktiga problem har vi med .SE domänen?
D.vs som rättfärdigar en sådan smutskastning.

jag kan komma på ett (1) i senare tid, och det var när hela .SE zonen gick ner i 2010, vilket var illa.. men jag tycker ändå att IIS hanterade det inträffade på bra sätt och gav insyn i vad som hade gått fel, dom la sig flat och beklagade det inträffade..

Personligen är jag _för_ att IIS ska ha kontroll över .SE ccTLD.
Absolut, håller med dig. IIS sköter sitt arbete mycket bra. Internetfonden är också ett mycket bra initiativ. Med undantag för det mänskliga klavertrampet så fungerar allting i princip felfritt. Det mesta som folk har att klaga på beror på enskilda registrarer och det kan knappast IIS lastas för.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-11, 14:30 #28
icehole icehole är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 411
icehole icehole är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 411
har inte heller förstått vad som skulle vara så dåligt med IIS... tycker att de verkar sköta uppdraget bra.

det är ju självklart att alla inte alltid kommer vara överens i enskilda frågor, men så kommer det alltid att vara. vad är alternativen liksom
icehole är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-11, 20:11 #29
Allee Allee är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 50
Allee Allee är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 50
Håller med om att filmen inte lockar yngre direkt...
Men men STATEN lär ju endå gå in och ta över allt snart endå så.
Allee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-11, 22:07 #30
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Ursprungligen postat av Johan H Visa inlägg
Det spelar absolut ingen roll om du jobbar 15 timmar eller inte. Du är 1 person av 48?

Ja, min bitterhet mot IIS startade för många år sen. Sen dag 1 man hade kontakt med dom, visst, vissa saker har blivit lite bättre. Men långt ifrån av vad man kan förvänta sig av en organisation som IIS. Och största problemet, allt har tagit sån jävla tid. Därav, så kan man bara utgå från att latheten på IIS är enorm. Evolutionen från apstadiet till människa gick betydligt i snabbare takt än vad IIS "presterar".

På det ska det även tilläggas att de få saker som varit positiv som ny hemsida, anlitas av utomstående bolag. Så det är till och med inget IIS har att göra med.

Hela organisationen från dag 1 har varit en vänskapsgrupp som sett till att gynnat varandra och deras egna intressen. Vän A förser vän B med jobb (bra betalt också) och vän B står till skuld till vän A. Så går det runt i cirklar.

Ang. sena betalningen, vet inte vart du har fått det ifrån? Jag hade bildbevis m.m. Det är ännu ett problem med IIS och har alltid varit. Samarbetet med svea ekonomi. Båda skyller på varandra men det har aldrig blivit någon som tar sitt ansvar.

Ganska komiskt eller hur att du ens kommenterare just detta Peter, lår mig då få äran att citera dig.


Förbaskat beklagligt - Jag lider med dig!

Jag kan inte heller se att du kunde gjort på något sätt.
Det verkar på dig även vara en domän du inte gärna hade släppt - tråkigt nog kommer du nog aldrig få rätt mot dessa två ulvar.

Tänkt så extremt mycket lättare saker och ting vore om inte IIS vore så hedenhös att de anlitar en partner som bara tillåter giro - fatta vad likvidsdagar IIS skulle tjäna på att tillåta kortbetalningar.


Från http://www.wn.se/t26114.html


Peter, du har gått ifrån att vara en kritisk person till att sitta och hylla IIS dagligen. Ingenting har förändrats sen jag skrev det där inlägget, det enda, i din situation som har förändrats är att dom idag försörjer dig. Därav har din attityd förändrats.

Skitorganisation, alltid varit och kommer förmodligen alltid vara. Därav tycker jag det är bättre att PTS eller någon ta över driften, för IIS har aldrig levererat och kommer med största sannolikhet aldrig göra.

IIS är dock bra för vissa, speciellt staffan, dåtidens sekreterare för stiftelsen IIS (som ägde NIC AB, idag chef för "forskningen" som är ett gott skratt.

Kul att Danny kvalificerade in sig som VD från att ha haft en "komet" karriär på Spray.
Bättre att anlita KarlRoos som VD, han kan åtminstone göra layouten för IIS själv.
Ber om ursäkt för sent svar - varit utsocknes och digitalt isolerad..

Ja jag är 1 av 48 och jag är rädd för att du inte helelr vet vad de övriga 47 gör, så att insinuera att du skulle veta känns inte fullt så trovärdigt.

Och vad gäller dina uppåtpuffar tillägnade .SE för "gott arbete" är som vanligt lika uppmuntrande att läsa..

Vad sen gäller det jag skrev om din domän du förlorade, så vill jag minnas att vi båda (efter mitt inlägg du citerar) blev uppdaterade om att du var ute i sista sekund med betalning till Svea Ekonomi, men i dåvarande avtal villkor skulle betalning vara .SE tillhanda på förfallodatumet, vilket inte skedde.

Men jag tycker fortfarande att det är förbaskat tråkigt att du blev av med domänen - Det är aldrig skoj när någon blir av med en domän de haft för avsikt att förnya.

Och eftersom du citerar mig så..nå - erbjuder de kortbetalningar idag? Svar:ja

Johan, Johan - du är så säker på din sak du, men jag kan berätta för dig att när jag är kritisk idag så är skillnaden det inte är för ditt påseende - utan jag lägger fram "förbättringsförslagen" till den det berör eftersom det är så jag har möjlighet att påverka.

Jag hyllar .SE, när .SE förtjänar det..och om du inte observerat allt som .SE levererat, sedan du missade att betala din domän i tid, så beklagar jag det eftersom du missat en lång rad nyheter.

Jag visste heller inte att Staffan varit sekreterare, däremot kände jag till att han varit tf VD, men jag intresserar mig iofs inte så mycket om .SE före jag klev in - varför skulle jag?

Min minnesbild är nog att Danny blev handplockad (Läs: headhuntad) när det begav sig, men ja jag håller verkligen med dig om att det "var kul", eftersom han är en utomordentligt duktig VD och en mycket stor tillgång för .SE IMHO!
Mer om Dannys biografi
http://www.iis.se/om-se/pressrum/pressbilder

Inget ont om Karl Roos, men om du Johan är av åsikten att du anser att .SE´s VD ska ägna sig åt layoutarbeten, så kan jag bara hoppas att du får möjlighet att ansöka om din egen TLD, som du då kan layouta eller så kan du anställa anställa Karl..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017