Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Fyra telefoner. Vilken skulle du välja?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-03-08, 21:58 #21
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Citat:
Ursprungligen postat av j0han Visa inlägg
"Men, smaken är som baken. Kvalite och popularitet(läs. Tillgång till appar) var dom sakerna som avgjorde se för mig när ja valde. "
Hur många appar behöver du egentligen?
Både App Store och Google Play har väl hundratusentals appar, jag tror knappt du hinner installera alla dessa under din livstid, sen tillkommer det mer varje dag än du lär hinna med.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-08, 23:07 #22
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av j0han Visa inlägg
"Men, smaken är som baken. Kvalite och popularitet(läs. Tillgång till appar) var dom sakerna som avgjorde se för mig när ja valde. "
Jo, men du ger ju ingen som helst anledning till att skaffa en iPhone? Det där kan du få med i princip vilken vettig smartphone som helst. Vad är det du får med din iPhone som du saknar hos Android exempelvis? Det enda du sagt är egentligen "iPhone är bra"
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-08, 23:17 #23
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Är det någon större skillnad i batteritid mellan de olika mobilerna? Det är ju också viktigt att ta hänsyn till.

Apples lurar känns ibland lite inlåsta måste jag säga men med jailbreak så går det att göra lite mer.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-09, 08:03 #24
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av nosnaj Visa inlägg
Hur många appar behöver du egentligen?
Både App Store och Google Play har väl hundratusentals appar, jag tror knappt du hinner installera alla dessa under din livstid, sen tillkommer det mer varje dag än du lär hinna med.
Ju större utbud ju större chans att en app jag letar redan finns. Om inte annat så är chansen att den blir utvecklad först större.

Så visst, hade de varit ett okänt os med bara, låta säga, 1000 appar tillgängliga så hade de ändå varit mer än jag hade kunnat laddat ner.
j0han är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-09, 08:15 #25
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jo, men du ger ju ingen som helst anledning till att skaffa en iPhone? Det där kan du få med i princip vilken vettig smartphone som helst. Vad är det du får med din iPhone som du saknar hos Android exempelvis? Det enda du sagt är egentligen "iPhone är bra"
Återigen, anledningen är ju att jag tycker(då när jag skaffa den) utstrålar gedigen kvalité, samt att iphone har det största utbudet av appar. Jag förstår inte hur det inte kan vara anledningar? Som du säger, i stort sett alla smartphones har ju någorlunda likadana funktioner så JAG baserade mitt val på ovan nämnda anledningar.
j0han är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-09, 09:40 #26
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av j0han Visa inlägg
Återigen, anledningen är ju att jag tycker(då när jag skaffa den) utstrålar gedigen kvalité, samt att iphone har det största utbudet av appar. Jag förstår inte hur det inte kan vara anledningar? Som du säger, i stort sett alla smartphones har ju någorlunda likadana funktioner så JAG baserade mitt val på ovan nämnda anledningar.
Vad är det för appar du saknar hos Android som du har i iPhone?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-09, 10:26 #27
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
Nu börjar de bli fånigt bara...

Jag vet inte vad jag saknar för appar, det jag vet att sannolikheten att när jag väl behöver en app så är det större chans att den finns till iPhone.
j0han är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-09, 10:59 #28
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av j0han Visa inlägg
Nu börjar de bli fånigt bara...

Jag vet inte vad jag saknar för appar, det jag vet att sannolikheten att när jag väl behöver en app så är det större chans att den finns till iPhone.
Det är ju just det som är fånigt, att du säger att något är bäst utan att ge någon som helst motivering. Det finns bortåt en halv miljon appar hos såväl Android som iPhone, att du inte skulle hitta något du har behov av hos endera är ganska osannolikt. Uppenbarligen använder du knappt appar och då återstår funktionaliteten som du själv medger är ungefär densamma som hos många andra smartphones. Inser du nu hur fånigt det är?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-09, 11:15 #29
gusti gusti är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 137
gusti gusti är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 137
Om vi ska titta på en rätt så krask jämförelse mellan ex. Samsung Galaxy S2 vs Iphone 4s

cpu-mässigt: ungefär samma prestanda, men S2:an kom flera månader före 4s.
S2 vinner därav den matchen.

batteri-mässigt: skulle batteriet gå sönder inom ett halvår i en S2, så är det batteri-garanti, in med batteriet, få ett nytt i händerna, ingen väntetid

skulle däremot samma sak hända med 4s, så måste man lämna in telefonen, och i värsta fall, 4veckor utan sin smartphone.
så batteri: S2 vinner

Simkort.. special för 4s.. S2 vinner :P

appar... appar appar appar.. visst, där vinner antagligen 4s.. men min slutsats blir:

S2 slår 4s med hästlängder..
Allt detta enligt egen åsikt dock.
gusti är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-09, 11:25 #30
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det är ju just det som är fånigt, att du säger att något är bäst utan att ge någon som helst motivering. Det finns bortåt en halv miljon appar hos såväl Android som iPhone, att du inte skulle hitta något du har behov av hos endera är ganska osannolikt. Uppenbarligen använder du knappt appar och då återstår funktionaliteten som du själv medger är ungefär densamma som hos många andra smartphones. Inser du nu hur fånigt det är?
Snälla läs innan du skriver något.

För det första har jag aldrig skrivit någon om att telefonen är bäst. För det andra så vet man inte om ett behov av en app innan man kommer på tanken av det. Har hänt mig massor av gånger att jag letat efter en speciell app och inte funnit någon. Men de har ju aldrig hänt dig, du nöjer dig säkert med twitter och dn. Fine. Det säger jag inget om.

Men som vanligt går det inte att diskutera med en Apple-hatare. Även fast jag själv är emot deras system då det är ganska låst.
j0han är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017