FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Svaret på din fråga om iPhone är överlägset bäst är utan tvekan nej. Som du säkert redan förstått av alla diskussioner så är det mest en fråga om personlig smak. Tycker du borde besöka en butik och testa lite olika varianter.
Nokia skulle jag inte välja själv eftersom man blir lite mer begränsad när det gäller appar. Rent generellt kan man säga att iPhone går ner och Android upp just nu vilket många här som arbetar med lite större webbplatser säkerligen noterat. Jag valde själv Samsung Galaxy SII eftersom jag tror betydligt mer på Googles approach i längden och inte är så förtjust i Apple eller trendprylar. Det finns heller ingenting alls som gör den sämre än en iPhone. Den är tunnare och lättare. Den utsågs till världens bästa mobil av tidningen M3. Det var också den mobil som klarade kyla bäst i Aftonbladets lite udda test, vilket kan vara bra om man vistas en del på nordliga breddgrader. iPhone är bra, det håller jag absolut med om, men det finns ingen bra anledning att köpa en sådan idag annat än om man är ett fan av Apple-produkter och planerar att köpa på sig mer av sådant. Som en liten extra knorr så har min Samsung-mobil varit snabb och smidig de månader jag ägt den. De flesta jag känner som använder iPhone har haft olika typer av krångel med sina telefoner. Det behöver naturligtvis inte betyda så mycket men det gör definitivt inte att jag ångrar mitt köp. Apple har en tradition av att ta betalt för allt och det spiller över även på App Store vilket är lite tråkigt. Det är en krånglig och långsam process för utvecklare vilket gör Android Market betydligt mer öppen och flexibel. Visst kan man säga att Apples lösning borgar för kvalitet och säkerhet men jag anser det vara helt fel väg att gå och det är inget jag vill stödja. App-marknaden bör vara fri och öppen.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan välja mellan alla telefoner i deras sortiment, även de under "3 provkör".
Mitt val hade fallit på HTC One X eller iPhone 4s. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har kört tre av dem där fyra telefonerna och skulle ranka dem (+Nexus som också nämndes) enligt nedan - helt baserat på känslan och min egna uppfattning av dem som telefoner (allt ifrån form, känsla och handhavande).
1. Sony Xperia S 2. Samsung Nexus 3. iPhone 4S 4. Samsung Galaxy S2 Men först och främst bör du nog ställa dig frågan om du vill ha Android eller iOS. Det är relativt olika upplevelser t.ex. pga hur Google Android Market (numera Google Play) fungerar vs. Apple appstore. Orkar du inte testa igenom appar utan vill ha sånt som fungerar så är nog iOS att föredra men är du beredd med att installera/avinstallera nån app här och där som kanske inte fungerar 100% och samtidigt vill ha större flexibilitet så är Android att föredra. Xperia Arc S är en otroligt skön upplevelse och när jag hade Xperia Arc S i ena fickan och iPhonen i andra fickan så valde jag uteslutande oftast att använda Xperia Arc S.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
om du kör gmail så blir valet något enklare. =)
har en galaxy nexus och är väl rätt nöjd, skärmen slukar batterier dock så om man använder den aktivt en hel del så kan det kännas som det är i minsta laget. räcker dock för mig och jag gillar dom nya widgetarna i ics samt har bra nytta av larminställningarna för olika mailmappar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kör iPhone 4. Helnöjd. Inget större applefan heller. Men den är grym.
Inte gör stor, inte för liten. Inte för tjock, och inte gör tunn. Skärmen är grym i mina ögon sett. Jag kan maila, surfa och de finns mängder av appar. Jag är medveten om att de är kanske inte den "bästa" telefonen. Men så är det just bara en telefon också, och den klarar alla mina behov med galans och samtidigt utstrålar den kvalite. Men, smaken är som baken. Kvalite och popularitet(läs. Tillgång till appar) var dom sakerna som avgjorde se för mig när ja valde. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Nya Motorola Razr är ju också intressant men är dåligt insatt i den.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
"Men, smaken är som baken. Kvalite och popularitet(läs. Tillgång till appar) var dom sakerna som avgjorde se för mig när ja valde. " Senast redigerad av j0han den 2012-03-08 klockan 21:08 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Både App Store och Google Play har väl hundratusentals appar, jag tror knappt du hinner installera alla dessa under din livstid, sen tillkommer det mer varje dag än du lär hinna med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Så visst, hade de varit ett okänt os med bara, låta säga, 1000 appar tillgängliga så hade de ändå varit mer än jag hade kunnat laddat ner. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|