Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mobiloperatörer i Telias nät

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-07-18, 13:31 #11
Henkutt Henkutt är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
Medlem

Det nyaste testet i mobil visar att Tre har bäst täckning. Iallfall 3g täckning. Tre är i övrigt bäst på det mesta!

z800i är den bästa 3g-telefonen enligt samma tidning så att ha z800i med 3 låter som ett vinnande koncept!

Om någon är sugen på att skaffa tre så ger jag bästa priset. Jag kan matcha alla erbjudande på internet och i butik. PM:a vad ni vill ha så kan vi komma fram till en lösning!
Henkutt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-18, 13:36 #12
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004

Citat:
Originally posted by Henkutt@Jul 18 2005, 13:31
Det nyaste testet i mobil visar att Tre har bäst täckning. Iallfall 3g täckning. Tre är i övrigt bäst på det mesta!
Hoppas du inte menar på support?

Tre kör samma taktik som Comviq gjorde i början.

Sno åt sig ungdomarna och sug ut deras pengar, höj sedan priserna lite åt gången och sänk dom sedan. (Ungefär som bensinstationerna)
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-18, 13:41 #13
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Jonas@Jul 18 2005, 13:36
Hoppas du inte menar på support?

Tre kör samma taktik som Comviq gjorde i början.

Sno åt sig ungdomarna och sug ut deras pengar, höj sedan priserna lite åt gången och sänk dom sedan. (Ungefär som bensinstationerna)
Sug ut deras pengar? Tre startade hela priskriget. Ingen annan operatör kan matcha Tres priser. Du kan få minuttaxa ner till 40 öre per minut till alla nät.

Men de allra minsta kidsen har inte så stor nytt av tre. Inte om du skickar ett SMS i månaden och bara svarar när morsan ringer. Då har vi bara kontantkort att erbjuda som visserligen är bra, men då får du punga ut pengar för en telefon.

Vad det gäller supporten så har jag inte sett någon undersökning så jag kan inte uttala mig.
Oläst 2005-07-18, 13:45 #14
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Jag tycker att Tres abbonemang suger riktigt ordentligt. Jag vill inte binda upp mig för 300 eller 600 eller 100000 minuter, jag vill helt enkelt ringa billigt, ena månaden 10 minuter och nästa månad 500 minuter.

Supporten på 3 är under all som helst kritik.

Att 3 har bästa på 3G täckning säger ingenting om deras täckning i Sverige. 3G täckningen idag är bara nån procent av 2G täckningen.

Dessutom är telefonerna stora och tunga som tegelstenar.

Personligen har jag tröttnat på allt skit hos alla hobbyoperatörer och bytt till Telia, betalar lite mer för samtalen men är nöjd med kvaliten och täckningen.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-18, 13:51 #15
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by robertsson@Jul 18 2005, 13:45
Jag tycker att Tres abbonemang suger riktigt ordentligt. Jag vill inte binda upp mig för 300 eller 600 eller 100000 minuter, jag vill helt enkelt ringa billigt, ena månaden 10 minuter och nästa månad 500 minuter.

Supporten på 3 är under all som helst kritik.

Att 3 har bästa på 3G täckning säger ingenting om deras täckning i Sverige. 3G täckningen idag är bara nån procent av 2G täckningen.

Dessutom är telefonerna stora och tunga som tegelstenar.

Personligen har jag tröttnat på allt skit hos alla hobbyoperatörer och bytt till Telia, betalar lite mer för samtalen men är nöjd med kvaliten och täckningen.
Ja vill du ringa på det viset är nog det enda alternativet att punga upp för en dyr telefon. Anledningen till att då i förväg måste bestämma på ett ungefär hur många minuter du vill ringa är eftersom man annars inte kan bjuda på telefonen. Tre pysslar inte med "förhöjd månadskostnad" eller något sånt som övriga pysslar med. Vill du ringa billigt har vi 3frihet där du ringer för 66 öre till alla nät.

Att Tre har bäst 3g-täckning säger en del. Framförallt att 3 satsar hårt på täckningen. Den ligger idag på 87% och tillsammans med vodafones nät så har Tre 92%. Det är bättre än både Vodafone och Comviq.

När du har telia betalar du för täckningen i Norrland. Ställ dig frågan om det verkligen är värt det. Personligen har jag aldrig varit norr om Sälen, så mig rör det inte i ryggen hur täckningen är på Kebnekajse.

Telia agerar fortfarande som om de hade monopol. Det är den äldre generationen som framförallt vill ha "Televerket" av gammal vana. Har dom råd så visst - men det finns bättre alternativ om man bryr sig.
Oläst 2005-07-18, 14:29 #16

Jag pungar ändå ut med en dyr telefon. Jag köper den telefonen jag vill ha och väljer till det abonnemanget jag vill, istället för att luras in i dyra paket med avbetalningar som jag inte är intresserad av, där jag får betala telefonen 2-3 gånger.

87% av vadå?

Jo "Av Sveriges befolkning"... Men folk som är hemma har oftast tillgång till fast telefon, men folk vill gärna ha tillgång till telefon utanför hemmet och om vi pratar hur många procent av Sveriges yta som Tre täcker så är vi nog under 10% skulle jag gissa. Det är ingenting man skryter med...

PS. Jag var på kebnekaise förra året och det kändes bra att ha telia-täckning. Fanns inte ett spår av några konkurrenter.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-18, 14:43 #17

Citat:
Originally posted by Henkutt@Jul 18 2005, 13:51
Ja vill du ringa på det viset är nog det enda alternativet att punga upp för en dyr telefon. Anledningen till att då i förväg måste bestämma på ett ungefär hur många minuter du vill ringa är eftersom man annars inte kan bjuda på telefonen. Tre pysslar inte med förhöjd månadskostnad eller något sånt som övriga pysslar med. Vill du ringa billigt har vi 3frihet där du ringer för 66 öre till alla nät.
Att Tre har bäst 3g-täckning säger en del. Framförallt att 3 satsar hårt på täckningen. Den ligger idag på 87% och tillsammans med vodafones nät så har Tre 92%. Det är bättre än både Vodafone och Comviq.
När du har telia betalar du för täckningen i Norrland. Ställ dig frågan om det verkligen är värt det. Personligen har jag aldrig varit norr om Sälen, så mig rör det inte i ryggen hur täckningen är på Kebnekajse.
Telia agerar fortfarande som om de hade monopol. Det är den äldre generationen som framförallt vill ha Televerket av gammal vana. Har dom råd så visst - men det finns bättre alternativ om man bryr sig.
Så du jobbar på Tre?
Jag trodde detta var en opartisk diskution och sedan heter väl forumet, "Webmaster Network" inte "Telecom Network" ?

Eftersom du hänvisar hela tiden till Tre som "Vi"

-------------

När stormen drabbade Småland i början utav året.

Vem var det som hade full täckning där jag bor?
Inte fan var det Tre, Telia fixade upp temporära master på noll tid. Polare som hade Tre fick leva med 2G nätet.
Än idag så finns det ingen 100% täckning i Småland. Själv har jag haft Tre, men låste upp mobilen och satte i mitt Telia kort fortare än kvickt.
Tre's täckning i Småland är under all kritik jämfört med Telia.
Så att säga att man betalar Telia för utbyggnaden i norr är bullshit.

Om man skaffar Tre då? Vad betalar man då? Utbyggnaden i söder?
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-18, 14:56 #18
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Originally posted by Jonas@Jul 18 2005, 14:43
Så du jobbar på Tre?
De där telenasarna är svåra att bli av med. Inte nog med att de ringer och trakasserar en i hemmet nu finns de tydligen här också.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-18, 16:36 #19
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar

Reg.datum: Jan 2003
Ska vi återgå till topic, om vilka andra operatörer som använder Telia's nät?
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-18, 16:56 #20
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar

Reg.datum: Nov 2003
Om man räknar att 3s telefoner även kan utnyttja 2g-täckning så har de faktist otroligt bra täckning, om man bara ser till 3g-nätet så kan jag hålla med om att det ligger långt ner på listan.

Köper du ett tre-abb och får en telefon på köpet samt låt säga 300 minuter/månad för 199 kr första 6 månaderna och 299 kr resterande 6 månaderna så kan ingen säga att man betalar telefonen 2-3 ggr innan abbonemanget är slut.

199*6=1200+ 299*6 =1800 ~3000 kr. Det är vad en hyffsad gsmtelefon kostar och då ingår alla minuter som du får.

---

Jag vill iaf kalla mig opartisk i denna diskussion då jag själv valt att inte använda tre, trotts ovandstående kalkyl som jag finner ofta väldigt fördelaktig för många.

Jag är (precis som någon sa) en sån som vill kunna ringa 5 minuter en månad och 500 minuter en annan. Då är Comviq Knock-out det jag vill ha. Det är(enligt mig) inte värt att betala sisådär 0.50öre/minut extra för att ha telias täckning även om comviq's är under all kritik väldigt ofta.

---

Citat:
och sedan heter väl forumet, "Webmaster Network" inte "Telecom Network" ?
Sålänge man är i off-topic forumet så tycker jag inte det behöver beröra webmasterfrågor, även om mitt mobila liv är väldigt viktigt även för webben..

/Joel
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017