FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Läget är solklart, du får inte framställa kopior av andras material. Där kan du också räkna in att skapa ett nytt material utifrån andras skyddade material, och detta faller INTE under citatsrätten.
Kör du detta och försöker skapa ett pilotfall så är det inte ens ett pilotfall: du blir fälld, utan tvekan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Detta innebär att det är ok att länka till sidan om sidan öppnas i samma fönster - normal länkning - eller i eget fönster, men inte om ursprungssidan är ett frameset och sidan öppnas i en frame. Är det vad vi kommit fram till?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
framställande av annans verk utan dennes samtycke Citat:
Så jag hävdar återigen, du blir fälld, utan tvekan. (Visa gärna att jag har fel med ett rättsfall) Sen vad gäller avatarer så har man som upphovsman godkänt framställning av dessa om man själv tillverkat den och gör det möjligt att länka in denna i forum o dyl. Därmed faller inte detta under upphovsrätten i den mening som du vill göra gällande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Eftersom det inte är prövat rättsligt så är den exakta definitionen på "indirekt framställning" inte klarlagd.
Det skulle faktiskt även kunna gälla även vanlig länkning. Vad som gäller avatarer håller jag med westman. Om du som avatar använder en bild som någon annan skapat utan tillstånd så är detta inte tillåtet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Den intressanta frågan med avatarer och liknande är vem som begår brottet.
Om jag skulle "låna" en bild för att ha som avatar här på WN, är det då jag som ligger illa till, de ansvariga för WN eller båda?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||