FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
tror kth har en ingenjörsutbildning med denna inriktning.. .den är på 160 p.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Själv har jag konfat de flesta av mina sajter att svara på allting, oavsett om man skriver www.sajt.se, apa.sajt.se eller ww.sajt.se. Är det något annat än www.sajt.se redirectas man till den adressen, med bibehållen sida såklart
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ang. tar-all-mål i dnsen, nån som fattat hur man får en sån i loopias nya konfigurationssystem? När vi ändå är offtopic lixom ..
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Neej. Jag har _aldrig_ haft problem med ww tidigare. Men efter att ha läst den här tråden för några timmar sedan har jag nu råkat skriva ww, två gånger
![]() edit: skrev wn-syndromet istället för ww-syndromet. Tyder det på att ett annat visst syndrom på gång mån tro? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror att jag har listat ut varför jag drabbats av detta (smittbara?) problem. Det verkar vara så att när jag använder FireFox och öppnar en ny flik med CTRL+T, och sen skriver www. direkt, så tar det ett litet, litet tag att öppna den nya fliken, och det var på den tiden som den inte hann svara på mitt första W.
Vad jag kan se så finns det tre kategorier av lösningar: 1. Lugna ner mig lite 2. Köpa en snabbare dator/Snabba upp den jag har 3. Be alla andra webmasters att fixa en lösning då man kan skriva vad som hellst innan domännamnet Just nu lutar det åt alternativ 3, eftersom jag inte vill sakta ner mitt tempo, och jag vill inte köpa ny dator för det är jobbigt att installera allt med webservrar och grejjor, det känns även jobbigt att göra tidskrävande saker som t.ex. en defragmentering. Jag är nästan säker på att alternativ 3 låter som en bra idé. Ett problem kan vara att nå ut med budskapet till alla. Därför hade jag tänkt mig att man kanske kan göra såhär: Man programmerar någon bot/crawler (ungefär som googlebot) som först söker igenom en väldans massa hemsidor och samlar domännamn. När det är gjort går den in på ww.domännamnet.tld en massa gånger. Nästa gång webmastern kollar statistiken kanske han/hon ser att väldigt många försökt komma åt sidan via ww. och därför fixar en redirect.. Vad tror ni? Kanske kan göra något liknande fast med wn.domännamn.tld, det hade varit tufft ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Själv lider jag av ett kroniskt .ocm-syndrom :blink:
Hoppas iaf att det löser sig med ditt ww-problem ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fast jag tycker att det är ganska dåligt av dagens webbläsare att inte kunna tolka kommatecknet i typ www.wn,se . Händer rätt ofta att jag skriver såna fel.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|