FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
I två dagar har jag haft väldiga problem med att skriva 3 stycken w i domäner. Varje gång jag ska gå in på en sida står det att den inte kan hittas, och varje gång är det på grund av att jag bara skrivit ww. istället för www. det började igår och jag gör det fortfarende idag..
Någon som varit med om något liknande? Detta är verkligen Off-Topic ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Lycka till! Thomas
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
Tråkigt att höra om ditt ww-problem, tyvärr har jag inte varit med om det själv men det låter som du är stressad och har arbetat för mycket. Jag skulle nog ta det lugnt i helgen och se om symptomet kvarstår på måndag. En idé är annars att köpa ett nytt tangentbord för att få en "ny feel" när du skriver, då kanske det löser sig.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det finns närmast 3 olika sätt att lösa problemet på.
1. Övertala alla webbutvecklare/administratörer att lägga in en permanent redirect för subdomänen * alt. ww i sina webbdemoners konfigureringsfiler. 2. Skriv en plugin till Firefox som automagiskt översätter ww till www. 3. Gör om gör rätt.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
haha
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
"I think you are one step away from cutting your fuckin ear off!"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Just detta problem har jag sällan, men jag kan reta mig något SÅ fruktansvärt på sajter där inte sajtnamnet.se funkar utan www.... Lite OT i OT
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag får se vad man kan göra åt detta, jag har sökt på lite kvällskurser och så.. är ute efter något som kanske: "Ett extra W på 3 veckor" eller kanske "W for dummies", men inte hittat något.
Ett kanske lite vanligare problem är OMC problemet, där man skriver .omc istället för .com, dock har jag på egen hand lyckats ta mig ut ur detta, vilket inträffade för ungefär 1 år sedan. Jag får jobba vidare på ww. problemet och se om jag finner någon lösning ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag brukar bara stava fel när jag är stressad, men jag brukar skriva wwww.google.se eller ww.wgoogle.se och ibland blir det www.google.es
brukar bli lite störd över att google ibland helt plödsligt blir spanska :S |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |