Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kritik på annonsformedling.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-11-27, 21:27 #11
Neos avatar
Neo Neo är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Neo Neo är inte uppkopplad
Flitig postare
Neos avatar

Reg.datum: Mar 2003
hallå, grym idé!

Funkar allt redan nu? För i så fall fasnar Mozilla-användare i steg 3.

Försökte trycka på "Säljes" men det händer inget. Det kanske är meningen? (ingen "nästa" knapp heller)

edit: Tittade igenom sourcen och ser att det ÄR meningen att det ska hända saker. Du kanske skulle se över Mozilla-stöd?

Annars superb!
Neo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-27, 22:11 #12
Filipp Filipp är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2003
Nykomling

Hej tack för den goda kritiken!

Citat:
Funkar allt redan nu? För i så fall fasnar Mozilla-användare i steg 3.
Allt är mening att fungera, men så här i början så har ju webbsidor den lustiga förmågan att bugga en del

Citat:
Försökte trycka på "Säljes" men det händer inget. Det kanske är meningen? (ingen "nästa" knapp heller)
Steg fungerar så att användaren klickar i en av rutorna "säljes" / "köpes". Sedan klickar användaren på en önskad kategori, då kommer du vidare till steg 4.

Det är inte säkert att det går att klicka på texten "SÄLJES" eller "KÖPES" för att valt radio-input ska bli markerad. Isf funkar det iaf att klicka på radio-input direkt.
Filipp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-29, 14:43 #13
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2003
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar

Reg.datum: Apr 2003
Jag saknar en "övrigt" kategori, om jag t.ex ska sälja en självförsvarsspray så hittar jag ingen passande kategori av dom som finns.
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-29, 22:18 #14
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

vet inte riktigt om det här är något du vill ha kritik på och vet inte hur andra upplever det. men själv skulle jag nog försökt få en annan (ytterligare?) domän till den tjänsten.

visst beskriver det domännamn du har idag sajtens funktion och innehåll väldigt bra. men det är inte alltid det bästa domännamnet. för att hamna högt i sökmotorer känns det dock rätt med ett namn som det du har. men å andra sidan känns det som ett dumt namn just pga följande anledningar:

1. ett namn i längsta laget, som är "krångligt" att skriva: "annonsformedling" (risk för felstavningar/felskrivningar, omständigt att skriva om man skriver långsamt).

2. namnet innehåller ett väldigt onödigt Ö som försämrar "värdet" på namnet. ordet förmedling har möjligen en annan passande synonym som gjort att du kunde undvikit detta. kommer inte på någon synonym just nu men vad jag menar är att du kanske skulle försökt haft ett namn helt utan svenska tecken. ett (dåligt) exempel är "annonsbemedling" (bemedling = synonym till förmedling). dock är ju just "bemedling" inte det ord du söker eftersom det är ännu svårare att förknippa med din sida just för att det inte är så frekvent användt. samtidigt undviker man inte det onödigt långa på domännamnet (antal bokstäver) om man skulle välja bemedling ist för förmedling.

3. eftersom "annonsförmedling" känns något krystat i sammanhanget kanske det i det här fallet skulle varit bra med ett namn som helt och hållet skiljer sig från din tjänst. dvs ett namn helt enkelt. lyckas du då göra ett "varumärke" av det så har man lättare för att komma ihåg det namnet när man vill annonsera.

4. som det är nu kan det vara svårt att komma ihåg om det var "annonsformedlare.se", "annonsformedling.se", "annonsmedling.se", "annonsmedlare.se", "annonserare.se" eller kanske "annonsmeddelare.se"? nåja du förstår säkert principen. ni andra som läser det här, kommer ni ens ihåg vid det här laget vilket det var?

mitt tips, skaffa ett annat (domän)namn för din tjänst och marknadsför det men behåll det namn du har och optimera det för sökmotorerna på egen hand. gärna ska ju det nya namnet ha något att göra med annonser. för att dra en parallell kan man titta på Tradera som har ett ganska kort och förknippande namn som antagligen bygger på "Trade (byte) vilket är något man förknippar med auktion). Ditt namn borde kanske vara "Andera" eller varför inte "Annonera"
Oläst 2003-11-29, 23:25 #15
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Originally posted by marcuss@Nov 29 2003, 20:18
visst beskriver det domännamn du har idag sajtens funktion och innehåll väldigt bra. men det är inte alltid det bästa domännamnet. för att hamna högt i sökmotorer känns det dock rätt med ett namn som det du har.
Vet inte om jag håller med om det. Ingen söker väl på "annonsförmedling" heller
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-11-30, 20:15 #16
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Silon
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
visst beskriver det domännamn du har idag sajtens funktion och innehåll väldigt bra. men det är inte alltid det bästa domännamnet. för att hamna högt i sökmotorer känns det dock rätt med ett namn som det du har.
Vet inte om jag håller med om det. Ingen söker väl på "annonsförmedling" heller
njäe, kanske sant att inte just det där är så passande. men tänkte i allmänhet. men har han tur så matchar ju vissa sökmotorer på enbart annons också. fast det finns ju visserligen bättre namn för det isf. men främsta anledningen var väl att jag inte ville såga namnet helt
Oläst 2003-12-01, 01:18 #17
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2003
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2003
På sätt och vis är namnet lite långt, och innehåller ett "ö". Men jag tycker det trots det är lätt att komma ihåg. Påhittade namn kan lätt förvillas, t.ex Andera = Tradera eller Annonera = Onanera?

Nä, så länge det inte finns en svensk synonym för "annonsförmedling" så är det valda namnet det bästa. För övrigt går det ju att registrera domännamn med "ö" numera.
Christian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-01, 01:37 #18
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
På sätt och vis är namnet lite långt, och innehåller ett "ö". Men jag tycker det trots det är lätt att komma ihåg. Påhittade namn kan lätt förvillas, t.ex Andera = Tradera eller Annonera = Onanera?
nu kommer du säkerligen aldrig glömma namnet Annonera iaf? =) att det kanske förknippas med något fräckt / tabu eller liknande men ändå inte går över gränsen gör ju att man lättare lägger ordet på minne. fast visst, det har ju också sina brister. och när vi diskuterat det namnet här tillräckligt länge så är det nog snart registrerat =) brukar ju vara så.

Citat:
Nä, så länge det inte finns en svensk synonym för "annonsförmedling" så är det valda namnet det bästa. För övrigt går det ju att registrera domännamn med "ö" numera.
jo, såg att de tydligen registrerat den med ö också. även om det inte fungerar i praktiken nu så kan det ju kanske komma att fungera någorlunda i framtiden.

att göra som WN är ju bra iaf. dvs ha wn.se och webmasternetwork.se - känns lite långt att skriva webmasternetwork varje gång och därför fungerar ju wn ypperligt som redirect. finns ett ledigt domännamn som skulle passa finfint för "annonsförmedling.se" enligt mig ivf. men bryr mig inte om att nämna det här eftersom då är det väl verkligen reggat inom 24 timmar =)
Oläst 2003-12-02, 04:45 #19
Nykomling

Nykomling

Angående för långa domännamn.

Jag tycker inte att det är SÅ stor nackdel med långa domännamn. När du väl har skrivit in adressen i din browser en gång, så kommer ju browsern ihåg namnet tills nästa gång. Då behöver du inte skriva in hela adressen i adressfältet.

Men att registrera en forkortning är absolut inte fel. Kostar lite pengar bara
Filipp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-26, 22:03 #20
bodil bodil är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Dec 2003
bodil bodil är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Dec 2003
Klockrent. Själv har man suttit ett par månader med att bygga en annonssida. Din idé är totalt klockren.
Smart och lycka till.
bodil är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017