FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
hallå, grym idé!
Funkar allt redan nu? För i så fall fasnar Mozilla-användare i steg 3. Försökte trycka på "Säljes" men det händer inget. Det kanske är meningen? (ingen "nästa" knapp heller) edit: Tittade igenom sourcen och ser att det ÄR meningen att det ska hända saker. Du kanske skulle se över Mozilla-stöd? ![]() Annars superb! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej tack för den goda kritiken!
Citat:
![]() Citat:
Det är inte säkert att det går att klicka på texten "SÄLJES" eller "KÖPES" för att valt radio-input ska bli markerad. Isf funkar det iaf att klicka på radio-input direkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag saknar en "övrigt" kategori, om jag t.ex ska sälja en självförsvarsspray så hittar jag ingen passande kategori av dom som finns.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
vet inte riktigt om det här är något du vill ha kritik på och vet inte hur andra upplever det. men själv skulle jag nog försökt få en annan (ytterligare?) domän till den tjänsten.
visst beskriver det domännamn du har idag sajtens funktion och innehåll väldigt bra. men det är inte alltid det bästa domännamnet. för att hamna högt i sökmotorer känns det dock rätt med ett namn som det du har. men å andra sidan känns det som ett dumt namn just pga följande anledningar: 1. ett namn i längsta laget, som är "krångligt" att skriva: "annonsformedling" (risk för felstavningar/felskrivningar, omständigt att skriva om man skriver långsamt). 2. namnet innehåller ett väldigt onödigt Ö som försämrar "värdet" på namnet. ordet förmedling har möjligen en annan passande synonym som gjort att du kunde undvikit detta. kommer inte på någon synonym just nu men vad jag menar är att du kanske skulle försökt haft ett namn helt utan svenska tecken. ett (dåligt) exempel är "annonsbemedling" (bemedling = synonym till förmedling). dock är ju just "bemedling" inte det ord du söker eftersom det är ännu svårare att förknippa med din sida just för att det inte är så frekvent användt. samtidigt undviker man inte det onödigt långa på domännamnet (antal bokstäver) om man skulle välja bemedling ist för förmedling. 3. eftersom "annonsförmedling" känns något krystat i sammanhanget kanske det i det här fallet skulle varit bra med ett namn som helt och hållet skiljer sig från din tjänst. dvs ett namn helt enkelt. lyckas du då göra ett "varumärke" av det så har man lättare för att komma ihåg det namnet när man vill annonsera. 4. som det är nu kan det vara svårt att komma ihåg om det var "annonsformedlare.se", "annonsformedling.se", "annonsmedling.se", "annonsmedlare.se", "annonserare.se" eller kanske "annonsmeddelare.se"? nåja du förstår säkert principen. ni andra som läser det här, kommer ni ens ihåg vid det här laget vilket det var? ![]() mitt tips, skaffa ett annat (domän)namn för din tjänst och marknadsför det men behåll det namn du har och optimera det för sökmotorerna på egen hand. gärna ska ju det nya namnet ha något att göra med annonser. för att dra en parallell kan man titta på Tradera som har ett ganska kort och förknippande namn som antagligen bygger på "Trade (byte) vilket är något man förknippar med auktion). Ditt namn borde kanske vara "Andera" eller varför inte "Annonera" ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
På sätt och vis är namnet lite långt, och innehåller ett "ö". Men jag tycker det trots det är lätt att komma ihåg. Påhittade namn kan lätt förvillas, t.ex Andera = Tradera eller Annonera = Onanera?
![]() Nä, så länge det inte finns en svensk synonym för "annonsförmedling" så är det valda namnet det bästa. För övrigt går det ju att registrera domännamn med "ö" numera. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
att göra som WN är ju bra iaf. dvs ha wn.se och webmasternetwork.se - känns lite långt att skriva webmasternetwork varje gång och därför fungerar ju wn ypperligt som redirect. finns ett ledigt domännamn som skulle passa finfint för "annonsförmedling.se" enligt mig ivf. men bryr mig inte om att nämna det här eftersom då är det väl verkligen reggat inom 24 timmar =)
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Angående för långa domännamn.
Jag tycker inte att det är SÅ stor nackdel med långa domännamn. När du väl har skrivit in adressen i din browser en gång, så kommer ju browsern ihåg namnet tills nästa gång. Då behöver du inte skriva in hela adressen i adressfältet. Men att registrera en forkortning är absolut inte fel. Kostar lite pengar bara ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Klockrent. Själv har man suttit ett par månader med att bygga en annonssida. Din idé är totalt klockren.
Smart och lycka till. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|