Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Kritik på annonsformedling.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-05-10, 04:58 #31
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Håller med på alla punkter gällande beröm om färg och smart tjänst etc. men även det Jester gjorde en uppmärksam på det med 3D-effekten och helhetsintryck... Orange är dessutom en pigg och stimulerande färg vilket passar bra i sammanhanget... Mittcentrerat, jättebra för olika skärmar/upplösningar och läsbarhet!

Vad jag dock alltid kollar på hos en kommersiell site som väckt mitt intresse är länk typ: Om företaget, där är intressant att se en kort historik om när företagets startades, vilka medarbetare man har, adress och tel, företagets säte, och gärna visioner och affärsidé, tidigare meriter, referenser , tidningsartiklar osv... Det är inget måste kanske - men för mig inger sådan info större förtroende och skapar en personlig relation, och i synnerhet då man ska lämna ifrån sig sina personuppgifter vid registrering... Och så är det intressant! Man hittar Er adress och telefonnummer under kontaktinformation ovan adressen tycker jag 'Svensk Annonsförmedling*ska stå med (dels blir adressen komplett, och så ger det en extra sökträff-möjlighet)... Men som sagt - mycket skön site att vila ögonen på, och eloge för kul val av bild på "information och hjälp".

Optimalt för utseendet tror jag på ett tonat collage , i en molfull himmel den blå tonen ni har där istället för alla små flugliknande fåglor... Där skulle jag vilja se ett diffust - typ vattenmärke - collage över några av de varor som kan förekomma via Er, som t.ex. fronten på en båt, en bil, en bit på en stuga osv... med svaga, svaga gula och orangea antydningar samma princip som t.ex. http://www.auktionskompaniet.se/ fast gärna något tydligare bilder, denna variant är också snygg: http://scarlet.uhm.nu/graphic.htm (tänkte mycket, mycket svagare och med mindre kontrast)... bara en tanke... som sätter igång fantasin och associationer inför handeln… Nästan som ett sublimt budskap som retar aptiten... Alternativt ett svagt tonat collage istället för väven i bakgrunden och med en lite bättre bild på moln/himmel och eventuellt fåglar - kanske är det en aspelning på brevduvor Ni tänkt på?)
STORT LYCKA TILL!
mistress är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-21, 19:22 #32
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
Mycket flitig postare

Hoppar tillbaks lite... Kan bara notera att annonera har fastnat i min skalle. Ingen domän registrerad - än... Söker man på Google får man 17 svar, varav de flesta är felstavningar på just annonsera, vilket kanske skulle kunna vara en orsak att använda just det ordet / namnet på er tjänst. Tror att det skulle kunna fastna i fler skallar än min

I övrigt tycker jag idén är suverän! Helt OK pris vilket jag tror kan leda till att ni kommer bli utnyttjade en hel del bara folk hittar till er.
N!cklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-22, 01:38 #33
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Mar 2003
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Originally posted by N!cklas@May 21 2004, 16:22
Hoppar tillbaks lite... Kan bara notera att annonera har fastnat i min skalle. Ingen domän registrerad - än... Söker man på Google får man 17 svar, varav de flesta är felstavningar på just annonsera, vilket kanske skulle kunna vara en orsak att använda just det ordet / namnet på er tjänst. Tror att det skulle kunna fastna i fler skallar än min
Jag har inte riktigt följt den här tråden men... är det så himla smart att döpa en seriös (?) tjänst till något som, i alla fall tar mina tankar till masturbation? Tänkte att det kanske kan skapa problem gällande sponsorer etc.
Jacob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-22, 03:11 #34
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Vart dina associationer för dig får stå för dig ...

Skämt åsido - delger bara mina tankar. Ordet har fastnat och om det gör det hos mig så kanske det gör det hos andra som väljer att annonsera via dem. Har svårt att tro att en sponsor drar sig undan om de sett innehållet på sajten. Kanske även de inser namnets styrka...?
Oläst 2004-06-07, 17:35 #35
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Kunde bara inte låta bli att göra lite reklam för annonsformedling.se på IDG där man diskuterar Blockets nya "superutmanare"...
Bland alla köp/säljsajter så har denna tjänst verkligen gjort sig förtjänt av en mer framflyttad position!

http://www.idg.se/ArticlePages/200406/07/2...2533_IW.dbp.asp
Oläst 2004-06-08, 00:25 #36
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2003
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar

Ja, eloge till dom som har lite nytänkande, som annonsförmedling och annonsguiden, dåliga kopior på blocket är man så extremt trött på.
Inte för att blocket är perfekt och felfri, finns en del som kunde gjorts bättre men det funkar bra.
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-28, 18:49 #37
xix xeaons avatar
xix xeaon xix xeaon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2003
xix xeaon xix xeaon är inte uppkopplad
Medlem
xix xeaons avatar

Reg.datum: Jul 2003
Annonera är helt klart det namn jag absolut skulle använda! Startk.. Fastnar.. Och det Är ett Namn som dessutom liknar det ni sysslar med.. och felstavningar är bra att fånga!

Sidan är snygg och verkar lätt och användbar.

Bara undrar.. När man vill köpa något så ska man väll inte bifoga bilder, eller?
(kan ju vara bra också iof)

xix xeaon säger: Byt namn och sen jävlar äger ni!!!
xix xeaon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-28, 18:54 #38
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2003
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2003
Hur går det för denna sida ?
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-23, 17:43 #39
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar

Jag undrar samma som föregående, vad har hänt, någon som vet?
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-02-23, 19:01 #40
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Ligger nere, mer än så vet jag tyvärr inte...
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017