FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fast jag är ett sällsynt skadat fall Tobbe, jag håller koll på DIN statistik
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Det känns lite som att Aftonbladet jämnställer Spel beroende med internetberoende.
Spel är helt bannlysta från min dator men jag sitter här gott och väl i 6 - 10 timmar per dag ändå, jag erkänner mig helt klart som beroende. Vill jag spela spel så är det min playstation som gäller till 100%, känns skönt att inte spela vid datorn. En liten kul grej är vi ibland i en lanförening kör "datorfria helger" och reser till kolonistugorna i Bolsmö, spelar sällskapsspel, fiskar och paddlar kanot under en hel helg. Den enda tillåtna elektroniken är mobiltelefoner, men de ska helst vara avstängda. Tror att många av oss här skulle må bra och gilla att göra något liknande :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Clean grej. Snart kommer den första IRL-föreningen som har som uttalat mål att man gör saker utan elektronik.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Min lillebror kan man nog säga är spelberoende, främst av CS.
Jag själv spelar inte så ofta men jag måste erkänna att när det gäller stats, ranking, e-mail, etc. så kollar jag flera gånger om dagen. Blev glad över att i morse var min nya domän ur Googles sandbox (två veckor!) och hoppade från plats 57 till 7 på nyckelordet 'webbdesign' (av 204 000). Det är jag faktiskt stolt över. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
VIP
|
Ansluter mig till gänget "extremt internetberoende".. Under 12h per dag blir det sällan. Vart söker man hjälp? :D
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Skaffa elallergi. Enda botemedlet
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
|
"20000 ungdomar är fast i datorspelen" So what? Är det inte upp till en själv att bestämma vad man vill göra på sin fritid osv?
Börjar bli trött på att det vinklas som att de som sitter vid datorer i grund och botten är aggresiva människor som är missbrukare likt de som trycker in skit i armarna och näsan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||