FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har alltid haft ett väldigt stor förtroende för Nikon och deras Coolpixserie när det kommer till kompaktkameror
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Var inne på någon butik i München fär någon månad sen. Där köpte jag en kamera som bar på märket: eltaMedia. Aldrig sett det förut men jag behövde verkligen en kamera för min vistelse. Har faktiskt aldrig sett en sån bra kamera i den prisklassen, jag tror jag betalade 74 €. 2.1 mp, mkt stor LCD skärm, saknar dock zoom, eller kanske är det jag som saknar kompetenz att hitta den. (vi köpte faktiskt 2 jag och min syster), nu ligger de bara o skräpar... Ajuste, vid större upplösning på fotot är det lätt hänt att kvaliten danar "aningen"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ett tips är att välja någon kamera som använder riktig optik och inget fusk tjafs med interpolerande megapixlar, digital zoom skall du akta dig för med det skall vara riktig optisk zoom annars brukar det bara bli skit av grejer när man zoomar.
Sist vi köpte kamera nu så blev det en Konica Minolta med 3x optiskzoom, 4megapixlar, 128mb minne, laddare och batterier slutade på strax under 3000 kr, kameran är hyffsat snabb och kvalitén på bilderna är väldigt bra enligt mig. Men så fort man använder den digitala zoomen så blir det inget vidare resultat på bilderna alls. Modellen är en Konica Minolta Dimage e40 du hittar ett test här kameran som är i metal käns förövrigt väldigt robust och stabil. Finns en efterföljare till denna som heter e50 eller något tror jag, kanske något att titta på. Mvh, Viper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har har, får tacka för tipsen. Har nu beställt en kamera som jag inte vet varför jag beställde. Men såg lockande ut i både innehåll och utseende :) http://www.kodak.com/eknec/PageQueri...e=sv_SE#wg03_1
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Sen ser den kameran lite matcho ut med den stora linsen också. Mvh, Viper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hehe, gick på 3500kr med frakt och extra minne.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|