FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Håller också med om att ANTINGEN förbjuder man ALL typ av annonsering/försäljning för SAMTLIGA varor/tjänster, och därmed har ett och samma "ansikte" utåt oavsett vilken genre det gäller, ELLER så separerar man en del av forumuet där man tillåter detta, och då är de som besöker den delen av WN medvetna om detta innan de besöker denna avskilda delen.
Även om det idag är en eller ett fåtal personer så kommer det ju knappast upphöra av sig själv, utan kommer pågå tills dess att man sätter upp såpass tydliga och klara regler att det därmed blir omöjligt att gå runt dessa på ett eller annat sätt. Två sätt att göra detta på är då antingen totalförbjuda allt, eller separera/skapa en underdel/meny där man tillåter all typ av försäljning (inom rimliga gränser). Då kanske även provisionsbaserad, annonsering osv (?), det är ju upp till er admins och moderatorer. Medans i den vanliga delen av WN syns endast annons-bannersen lägst uppe i höger hörn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hmm.. Regler finns och regler bryts...
Kanske fel att jämföra men se bara till vårt samhälle där vi fortfarande har brottslingar trots att miljarder skattepengar spenderas på "vård", och vi övriga sätter upp larm, galler, bevakning etc..... Att skärpa reglerna här på WN tror jag varken hjälper eller behövs, däremot ditt förslag om en separat del möjligen. Vi skall väl ändå inte förbjuda annonser som ju trots allt gangnar oss företagare. Platsannonsering är ju också tillåtet idag i en specifik avdelning, dock skall annonsen innehålla viss relevant information... Sedan finns det väl en gråzon där man ber folk titta på en hemsida för "feedback", men kanske med baktanke att dra folk och skapa publicitet.. Förövrigt finns det en mindre annonsplats längst upp... Forumet är ju trots allt gratis för oss medlemmar och eventuella gratisannonser driver inte forumet framåt.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Varför ska en person som inte ha skrivit ett smack nyttigt på forumet få möjligheten att vidga sina vyer och kanske få ett par sajter sålda ? Det handlar om att ge och ta, om en person engagerar sig mycket i WN och kommer med innehållsrika och nyttiga inlägg så skulle jag aldrig i livet moderera om den personen skulle lägga ut att dom har en sida till salu. Inleder man karriären med att försöka tjäna pengar eller sälja på WN så har man inte mycket att hämta hos mig iallafall, och jag tror fler admins/moderatorer håller med mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Varför ska en person som inte ha skrivit ett smack nyttigt på forumet få möjligheten att vidga sina vyer och kanske få ett par sajter sålda ?
Håkan ... Ja visst jag håller med men jag menade inte bara han utan även övriga inlägg.. Exakt som du skriver som det handlar om... Ok, så om jag förstår dig rätt så gör ni alltså skillnad på person och person.. Den ni inte tycker tar ni bort och de ni håller under era vingar behåller ni.. Som sagt......Kanske dags att specificera reglerna!! Är det inte lättare att som Starweb sa: "ANTINGEN förbjuder man ALL typ av annonsering/försäljning för SAMTLIGA varor/tjänster, och därmed har ett och samma "ansikte" utåt oavsett vilken genre det gäller, ELLER så separerar man en del av forumuet där man tillåter detta".. Istället för att kolla hur många inlägg en viss person har gjort.. Nej nu måste jag börja skriva så jag kommer upp på eran "favorit lista" :lol: Tack för att du förklarade det hela ... / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns klara regler under förmedling av tjänster, likaså finns det en kategori för försäljning av domännamn. Övriga inlägg som inte följer riktlinjerna tolkas som reklam såvida de inte kan innebära ett "nyhetsvärde" för WN's medlemmar, så enkelt är det..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för ett snabbt och enkelt svar, då hoppas jag bara att alla läser det här inklusive alla andra "Moderatorer" och att det här ska gälla Alla.. oavsett "rangordningen" på WN
/ Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Känns som veckans I-landsproblem det här. Har man inte större intresse än att använda WN som sin privata marknadsföringskanal utan att faktiskt delta i forumet så får man stå ut med att vissa inlägg raderas eller modereras.
Så funkar det överallt, vissa åtnjuter fördelar medan andra tyvärr får stå tillbaka. Jag har själv fått inlägg bortplockade, inget större problem, om moderatorerna (som faktiskt är enväldiga domare här) inte gillar vissa inlägg så tycker jag att det är helt ok att de modererar dessa. Tummen upp för killarna som jobbar hårt för att detta ska vara ett professionellt forum B) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Detta är en fråga som jag anser har med sunt förnuft hos våra duktiga moderatorer att göra, personligen ser jag reglerna som en riktlinje hur WN skall drivas men inga regler utan undantag.
Citat:
Vi har under tiden som jag har varit aktiv på WN sett massor av medlemmar komma och det enda dom har i åtanke med sin registrering på WN är att kunna utnyttja forumet för egen vinning, för att kunna göra reklam eller "sno" lite PR (när det gick tidigare). Dom brukar dock tröttna ganska fort eftersom deras inlägg ofta hamnar i papperskorgen där det för övrigt ligger nästan lika många trådar som i "Domännamn till Salu". Citat:
Du har inte funderat på att kvalitet kan komma från en medlem som kanske skrivit 10 inlägg samtidigt som det finns medlemmar som skrivit 100 inlägg som man inte ens orkar läsa för att man vet att det inte finns nåt läsvärt. Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Alltså... bara för WN:s bästa så tror jag det är bra att minska lite på "det-är-ju-orättvist"-mentaliteten. En del där man får annonsera fritt tycker jag verkar som en bra lösning.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|