FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Administratör
|
Jag tycker WN fortfarande håller rätt hög klass i jämförelse med andra forum, även fast de inte inriktar sig till samma målgrupp, t ex webforum så tror jag man kan se en klar skillnad... Forumet "Design & Grafik" verkar även uppfattas ibland som "kolla min hemsda" vilket var det vi inte ville ha.
Självklart är det ju en förutsättning att man söker på det man vill veta men ibland hittar man det helt enkelt inte även om andra lyckas göra det. Så man kan ha överseende för detta... Det här var en intressant tråd med värdefull kritik. Dom flesta här tycker att det finns brister i modereringen så jag ska även ta upp detta i admin/moderator forumet med denna tråd som referens. I övrigt kan jag meddela att vi har dubbelt så många besök nu än för 2 månader sedan och att förra veckan var en rekordvecka utan dess like ![]()
![]() |
![]() |
#12 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
Varför hör inte "starta eget" hit? Jag tycker att det har en viss relevans... Citat:
Citat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
// Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjo,
Jag kan tänka mig att WN upprättar lite regler, mer då än dom som redan finns. och att det finns aktiva moderatorer som kontrollerar mer än nu så skulle det nog gå att ordna upp i forumet. Dock så ska ju inte trådarna bara låsas utan raderas helt för att det ska se lite bättre ut, men det ska så klart skickas ett meddelande om att persones tråd har raderats! Altså skärpta regler och aktivare moderatorer, eller fler moderatorer som är aktiva! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycker också att det är ett problem. Det var längesedan jag skrev ett inlägg här sist eftersom diskussionerna har börjat att vara ointressanta, den "röda tråden" från inläggen försvinner rätt snabbt eller så är det en smiley eller en fruktansvärt kort kommentar som är svaret.
Det där med betalfunktionen går fetbort, men det där med gränsen är ju intressant. Ju mer stammis man är (alltså efter ett antal inlägg/längd på medlemskap) så får man posta mer inlägg än tidigare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kan man inte ha en kvot med mess per vecka? tex 2 mess per dag = 14 mess på en vecka. En dag kanske man inte vill svara alls, medan man kan skriva lite mer en annan dag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
varför vill ni införa kvoter och andra lösningar när det finns regler?
de som inte följer dessa bör bli varnade till en början och sedan får mods/admin välja vad som skall göras om det upprepas. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
* Skärpa reglerna och göra de tydligare.
Det viktigaste här tycker jag är att man ska vara professionell webmaster. Det räcker inte att man har ambitionen att bli professionell -- då får man först bli det och sedan komma hit. Jag tror att så länge man upprätthåller den regeln så undviker man väldigt många onödiga inlägg. (Alternativt ha ett enda forum för frågor som inte är professionellt relaterade. Där kan alla få skriva. För att skriva i andra forum måste man först godkännas så att man verkligen är proffs. Kan det vara något?) * Skärpt kontroll så att reglerna upprätthålls. Man kanske kan ha ett varningssystem? När en medlem fått ett visst antal varningar utesluts han/hon. Kan det fungera? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|