FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Personligen är smileys något som mitt öga endast hoppa över när jag läser en text. Reflekterar inte över hur gubben ser ut, om den är glad, ledsen eller arg.
Något annat. Det nämns om smileys i lagtext ovan. Våra lagar ökar mer och mer i textomfattning och mindre och mindre människor läser dem. En liten jämförelse: Tio guds bud: 70 ord. Amerikanska frihetsförfattningen: 300 ord (den heter något annat) EU-lag om gurkor: 3.000 ord. En översättare av EU-lag till svenska skrev vid en översättning in Musse Pigg i den svenska översättningen. Endast en person upptäckte detta och det råkade vara en domare. Annars hade det nog passerat omärkt för tid och evigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
HAHA.. Roligt :) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Samtidigt tragiskt. Man är enligt lag skyldig att i princip kunna hela lagen utantill och följa den. Samtidigt skapas så många nya lagar och regler att det inte är fysikaliskt möjligt att följa "utvecklingen" inom juridik, ens för jurister. Själv följer jag mitt samvete, och om lagen råkar säga emot så skiter jag i det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tror inte direkt att "Mitt samvete tyckte att 250kmh på en 30kmh väg var tillåtet" är något dom tycker är okej... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Man får väl tänka lite själv oftast är de flesta lagar ganska självklara - men måste finnas där ändå.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|