WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Missbruka smileys ? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=6662)

Joel 2005-03-10 17:47

Jag känner drogmissbrukare, alkoholister, spelmissbrukare och cigarettrökare. Men ingen som missbrukar smileys så otroligt mycket som mig själv. :ph34r: Jag vet inte om det syns så mycket i forumet, men jag älskar att uttrycka hur man känner inför texter och tycker att det är 10 ggr lättare att förstå en skriven text och tolka den rätt genom att lägga till en eller flera smileys :) :rolleyes:

Jag har även kommit på mig i några skoluppsatser där jag verkligen velat trycka dit en smiley, men det är emot allt vad heter svensk grammatik tydligen. :( Men detta om något lär ju vara framtidens sätt att förgylla sina budskap på? :blink:

[edit] La till några extra smileys :D [/edit]

Saint 2005-03-10 19:04

hehe, jag använde en smiley en gång i en uppsats på c-nivå... läraren tolkade det som en deraktionell ändring :D

koala 2005-03-10 19:42

Jag skulle vilja se fler smileys i svea rikes lag.

§ 4 Såsom 2 § i 1809 års regeringsform uttryckligen stadgar, att Konung alltid skall vara av den rena evangeliska läran :rolleyes: , sådan som den, uti den oförändrade Augsburgiska bekännelsen, samt Uppsala mötes beslut av år 1593 :P , antagen och förklarad är, sålunda skola ock prinsar och prinsessor av det kungl. huset uppfödas i samma lära och inom riket :blink: . Den av kungl. familjen som ej sig till samma lära bekänner, vare från all successionsrätt utesluten :D. Lag (1979:935).

§ 5 Prins och prinsessa av det kungl. huset må ej gifta sig :huh: , med mindre regeringen på hemställan av Konungen därtill lämnat samtycke B) . Sker det ändock, have han eller hon förverkat arvsrätt till riket för sig, barn och efterkommande :lol: . Lag (1979:935).

monopro 2005-03-10 19:54

Citat:

Originally posted by Saint@Mar 10 2005, 19:04
... läraren tolkade det som en deraktionell ändring :D
Jag fick slå upp deraktionell B) men ack min ordbok är nog föråldrad. :angry:

Google säger "Did you mean: redaktionell". :o
Hur som helst så tycker jag att ordet deraktionell nog finns. Låter rätt helt enkelt. <_<

Qo-naq 2005-03-10 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av monopro
Citat:

Ursprungligen postat av Saint
... läraren tolkade det som en deraktionell ändring

Jag fick slå upp deraktionell men ack min ordbok är nog föråldrad.

Slog också upp det, men ingen större tur gick att finna i varken Prismas, Nordstedts eller SAOL.

Edit: B)

Saint 2005-03-10 20:21

Citat:

Ursprungligen postat av monopro
Citat:

Ursprungligen postat av Saint
... läraren tolkade det som en deraktionell ändring :D

Jag fick slå upp deraktionell B) men ack min ordbok är nog föråldrad. :angry:

Google säger "Did you mean: redaktionell". :o
Hur som helst så tycker jag att ordet deraktionell nog finns. Låter rätt helt enkelt. <_<

lol, där smög en redaktionell ändring in igen :D jag menade redaktionell

koala 2005-03-10 20:25

Jag hittade deraktionell i min ordbok:

Felstavning av -> redaktionell.

monopro 2005-03-10 22:41

Det var inte meningen att döda tråden med min kommentar om "deraktionell" ... så tillbaka till smiley frågan.

... är på MSN messanger med några polare ibland, och känner mig lite konfys när dialogen består av att (enbart) skicka smileys till varanda.

Robert 2005-03-10 23:03

Jag missbrukar smileys samt punkter... =)

Jonas 2005-03-11 15:48

Får väl starta en förening: ASM - Anonyma Smiley Missbrukare

EDIT: Flesatnvign

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson