FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tror AMS kan få tag på denna domän hur lätt som helst om de skickar in en ansökan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
Landar det på över 5 miljoner ska jag äta upp 5 par av mina skor! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
Antagligen inte alls, oavsett vad dem gör - tror jag ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Så här skrev de på ams.se:
AMS om domännamnet platsbanken.se Den tyska domännamnsmäklaren Sedo.com auktionerar ut rätten till domänen platsbanken.se. AMS som inte deltar i budgivningen anser att det föreligger en tvist om rätten till domännamnet och har därför lämnat in en ansökan om tvistlösning till Stiftelsen Internetinfrastruktur (II-stiftelsen). II-stiftelsen erbjuder ett förenklat tvistlösningsförfarande i fall där rätten till ett domännamn och dess registrering är tvistig. II-stiftelsen är huvudman för bolaget NIC-SE som administrerar den svenska toppdomänen .se. Ett ärende avgörs vanligtvis inom trettio dagar från det att ansökan överlämnades för tvistlösning. Under den tid som tvistlösningen pågår får domännamnet inte överlåtas. Information om tvistlösningsförfarandet finns på www.iis.se. Sedo.com är innehavare av domänen sedan april 2003 när de svenska domännamnsreglerna liberaliserades och rätten till namnet tillföll bolaget genom lottning. AMS ansökte vid samma tid om registrering av platsbanken.se men fick inte rätten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Klart platsbanken kommer tillfalla AMS. De gjorde en stor miss och angav inte varför de skulle
ha förtur till platsbanken.se då .SE släpptes fritt. Om man säger ordet "platsbanken" vad tänker man då på? Jo AMS. Därmed klassas det som ett varumärke, glöm inte heller att det är en statlig organisation. Det skulle enligt mig öka chanserna att få det ansökta domännamnet. ATF tilldelar AMS domänen, kan jag satsa pengar på, någon? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
"Misslyckad domänauktion"
Orkar någon upplysa dem om hur det verkligen ligger till? Ingen är väl så dum att lägga bud på en domän som är uppe hos tvist hos IIS? Jobbigt med skribenter som inte har koll på vad de skriver om...
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
"Nya" www.platsbanken.se (vilken är otroligt ful?)
i sig är ju lite grann av att förlora besökare - eller vad tror ni? Helt klart vill dom jävlas med AMS iaf ![]() Pressmeddelande: http:// +http://www.sedo.se/transfer/platsban...lir_portal.htm |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|