FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Tycker nog att deras agerande känns lite oseriöst. Det enda rätta för SEDO att göra nu är att ge platsbanken.se i julklapp till AMS. Det enda de har kvar att vinna är lite Goodwill genom att ge den frivilligt istället för att vänta på att IIS beslutar om ett överförande. Blir kanske lite off topic, men det är ju relaterat ivf... Mitt intryck av SEDO har sjunkit otroligt mycket de senaste veckorna. Inte enbart för det här med platsbanken. Var exempelvis i kontakt med dem angående en "top domains" listning och fick till svar att endast "one word domains" var kvalificerade. Domänen det gäller är av mycket hög kvalité och består av endast ett ord. Slutsatsen jag drog av det är alltså att det var någon slags standardiserat svar. Besvarade deras mail och påpekade detta och frågade vad de egentligen menade. Därefter fick jag svaret att endast .COM-domäner publiceras under "top domains" vilket inte alls stämmer eftersom de har allt från .net, .org, .co.uk och t.ex. .is. Visst är det förståeligt att de endast vill ha "kvalité-domäner" i den listan eftersom det är precis vad den är, vilket de kanske gör en annorlunda bedömnig än vad jag gör. Dock så fick jag beskedet att de visst anser att domänen är av hög kvalité men alltså att det endast är .com-domäner som är kvalificerade. Bemötandet med oriktig information och rent upplysningar med felaktiga kritierier känns väldigt oseriöst. Även om de i regel endast vill publicera domäner under de allra "största" toppdomänerna så borde ju åtminstone sedo.se kunna publicera .se-domäner i "top domains"-listan. Känns som sagt väldigt oseriöst.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
Till mig sade dem att "endast engelskspråkiga" domänen stoppas in på TopDomains! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det jag tycker är ganska roligt är texten SEDO har satt på platsbanken nu.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
![]() Det är olika parter, olika "domare" och sen är det mkt ett spel med ord. Den med bäst argument och advokater har ju en stor fördel.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Supermoderator
|
till stor del är det ju en fråga huruvida de handlat i ond tro eller ej.
vem kan säga annat än att SEDO köpt platsbanken.se för att sälja den? tror knappast SEDO haft några planer på att utveckla en egen "platsbank" till stor del handlar det ju dock om hur bra representanterna/ombuden sköter ärendet.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Enligt Realtid så valde AMS att betala Sedo för domänen till slut i alla fall: http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid989.dbp.asp
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
Här finns info... Väl investerade skattepengar ![]() |
||
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Administratör
|
Borde man inte kunna få reda på hur den affären slutade exakt? Det är ju skattpengar som är spenderade.
Thomas
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Medlem
|
Det stämmer att affären är avslutad. Länkar till artiklar:
http://www.idg.se/ArticlePages/20050...526_CS.dbp.asp http://computersweden.idg.se/Article..._CS877.dbp.asp |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||