Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

35 ombud som man ska akta sig för..?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-09, 13:03 #11
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
InternetWorld hade en lista med företag man skulle se upp för eftersom de tog ut avgift även om de inte lyckades registrera domänen åt en.
Jag tycker hela grejen är diffus även från källan, akta er för företag som inte har tid att jobba gratis, gör dom en ansökan har dom ju gjort en tjänst och skall ha betalt, tyder mer på sund affärsverksamhet och att bolaget redan har glada kunder som kan tänka sig att betala för tjänsten.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-09, 13:35 #12
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
Citat:
Ursprungligen postat av foks
När se-domänerna släpptes fria tror jag InternetWorld hade en lista med företag man skulle se upp för eftersom de tog ut avgift även om de inte lyckades registrera domänen åt en. Så även om de skulle ha det kvar behöver man inte se upp mer än att man läser genom prislistan och avtalet innan man beställer.
Jag har då för mig att jag beställde några av mina .se-domäner genom NEWare i övergångsperioden då de släpptes fria och behövde då aldrig betala någon avgift även om de inte lyckades registrera. Fast det kan ju isåfall bero på att IW kanske fått felaktiga uppgifter.
När jag tänker efter så var det kanske så att man fick betala vid förbokningar/beställningar hos NEWare också men att de direkt efter övergångsperioden inte tog betalt för detsamma. Så det stämmer nog kanske ändå då.

Kikade också hos Internet World utan att hitta listan. Däremot vet jag inte heller om hemsida.net fortfarande har den (in)aktuella sidan länkad från sin förstasida längre? Jag Googlade ju som sagt och hamnade på den. Vilket kanske också är lika dumt att lämna en gammal inaktuell sida uppe med ett sådant utpekande utan exakt referenshänvisning.

har ni/den som mailat, fått något svar?
Oläst 2004-11-09, 14:17 #13
andhols avatar
andhol andhol är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
andhol andhol är inte uppkopplad
Medlem
andhols avatar

Reg.datum: Sep 2004
Fick svar precis...

Tydligen kommer artikeln från tidningen utgiven någon gång på tiden innan de började förmedla .se adresser. Innebörden var tydligen att om man köpte domännamn hos vissa aktörer och sedan tog med sig pekningen till deras paket kunde det uppkomma extra avgifter.

Sen fanns det tydligen ställen som tog betalt även om det visade sig att domänen redan var upptagen.

Att det skulle vara just de 35 bolagen framgår inget om, men man får väl antaga att så är fallet. Har således inte nödvändigtvis med dagens prissättningar eller regler att göra.
andhol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017