![]() |
Råkade Googla mig in på en sida http://www1.hemsida.net/link/godarad.html
...läser man längst ner så ser man några väl kända domänregistrerare. Påhitt eller någon som har koll på vilket nummer/artikel av Internet World det kan vara som refereras till? Citat:
|
Jag letade på Internet World, men kunde inte hitta denna lista hos dom. Jag tror inte på den när den kommer från någon som säljer domäner..... är det någon som vet var listan finns på IW:s sida? eller motiveringen till dessas placering?
|
Undrar varför man ska akta sig för just de 35 aktörerna? Känner inte riktigt att kritiken är helt befogad kring vissa på listan. Personligen handlar jag uteslutande domännamn (samt driver siter) hos två av de "svartlistade" leverantörerna. Har aldrig varit med om några problem, eller merkostnader utan snarare tvärt om att de bjuder på mer än vad andra aktörer gör.
Hittar någon källan hos IW, eller en motivering kring just vad man skall akta sig för ser jag med spänning fram emot att ta del av den. /Anders Holgersson |
"Tänker du skaffa egen domän hos annat ombud än hemsida.net"
Snacka om att svartmåla andra i egen sak, fram med källan säger jag bara.... |
Vart fanns ComitNet/NicTrade/yreg/m.fl om ju är ett och samma välkända företag.. ;)
|
När se-domänerna släpptes fria tror jag InternetWorld hade en lista med företag man skulle se upp för eftersom de tog ut avgift även om de inte lyckades registrera domänen åt en. Så även om de skulle ha det kvar behöver man inte se upp mer än att man läser genom prislistan och avtalet innan man beställer.
|
Ser att dom listar Neware på sidan, innan jag själv blev ombud så reggade jag alla mina domäner
via dom, och har aldrig någonsin upplevt något problem hos dom... skulle vara intressant att ta kontakt med http://www1.hemsida.net/link/godarad.html och höra vart dom fått uppgifterna från.... -martin |
Citat:
Frågade även efter en länk eller motsvarande till IW´s artikel. /Anders Holgersson |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:55. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson