|
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: May 2004
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: May 2004
|
Ni som har sajter på amerikanska hotell, hur upplever ni hastigheten? När jag valde hotell ville jag ha ett i sverige och kunde inte tänka mig att bandbredden skulle bli ett problem så fort. Om jag flyttar det till USA är jag orolig för att det blir hög "latency" och att communityn upplevs som seg. Det vill jag inte.
Behöver eventuellt flytta min lilla community då vi slagit i taket för bandbredden på webhotellets största konto. Gränsen är 15GB och vi gör slut på dryga 20GB varje månad. Än har vi inte behövt betala något för övertrafiken men kostnaden är egentligen 50kr/GB. Kontot kostar 160:- + moms / månad men det finns ekonomiskt utrymme för större kostnad än så. Skulle gärna se en gräns som är markant högre, gärna 75GB eller uppåt för att ha plats för att utveckla sajten ytterligare utan att oroa sig för trafiken.
Kanske kan webcows vara ett alternativ? Jag har möjlighet att ställa en egen burk direkt hos ISP utan någon större kostnad men vill gärna betala för att få jour för driften, slippa tänka på uppdateringar och daglig backup etc. Det är bara ett hobbyprojekt dock så kostnaden bör vara därefter. Gränsen går någonstans runt 400:- + moms per månad. PHP och Mysql måste jag ha och helst ssh till shell.
|