FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Jag tycker inte det är fel av dem att agera, dock är metoden dom valt väldigt farlig för dem själva, nästan som att dom kom på på nio rasten att dom måste ha en lösningen på spamproblemet innan lunch, och att chefen för marknadsavdelningen var den som fick ansvaret att samordna hehe. Starring har gjort ett bra jobb med designen i alla fall ; ) Thomas
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() Rent moraliskt anser jag att den man kan förvänta sig ha den största tekniska och juridiska kunskapen i ämnet är den som är i mina ögon gör det största felet, vad lagen säger är kanske annorlunda, men Anna 9 år från Solna som tror det är ett spel kommer inte behöva skaka galler för detta det är jag övertygad om ![]() Thomas
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Den som laddar hem skärmsläckaren måste begå en felaktig gärning. Jag vill inte kalla den brottslig.
Men lek lite med att jag laddar hem ett virusprogram som jag sedan skickar vidare. Det skulle klart anses vara brottsligt. Leker lite med tanken att polisanmäla Spray, bara för att låta juridikens kvarnar malla på och se om det är olagligt eller inte. Rätt (inte rättvisa) tar dock inte hänsyn till om något görs i god avsikt. Det får vara hur gott som helst, men är det fel så är det fel. Dock skulle jag bli heligt förbannad om deras trafik riktade sig mot ett webbhotell där jag har en hemsida och min hemsida påverkar av deras trafik. Hur skall Spray förklara och motivera det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag skulle då meddela webbhotellet om marodören. När dom sen hade rensat ut spammarna skulle jag meddela Spray att nu så har webbhotellet vidtagit åtgärder så nu kan ni stryka det från terrorlistan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Tobbe: I längden kommer webbhotellets seriösa kunder troligen att tjäna på det. Att härberga spammare innebär att risken ökar markant att webbhotellet hamnar i diverse blocklistor (kanske mest adblocks, men även packetfiltrering), vilket definitivt skadar dom seriösa kunderna. Många användare, inklusive jag själv, blockerar gärna reklam från spamsajter, men låter seriös reklam visas som den ska. Om spammarna rensas ut kommer därmed önskad sidvisning och bannervisning för företagets kunder att förbättras.
Så det handlar om en tillfällig smäll, men som betalar sig mer än väl på lite längre sikt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Marcuss: Jag kan tänka mig att dela upp webbhotell i tre grupper,
Grupp 1 som kräver att har en strikt policy mot spam och liknande och därmed stänger av terrorister om någon snällt påpekar det. Dom har troligen slängt ut terroristerna långt innan spray.se's kampanj var påtänkt. Här är det givetvis djupt olyckligt om dom hamnar i skottlinjen, men risken för det ser jag som minimal. Jag förutsätter att spray.se är professionella och rapporterar först, ifall det finns risk att seriösa webbplatser drabbas. Grupp 2 som inte har något emot att kunderna spammar eller har sidor med barnporr, pro-ana, rasism, mobbningssidor och liknande. Här är det helt rätt att attackera. Grupp 3 som ligger där emellan. Dom ser ofta genom fingrarna när någon rapporterar spammare och andra terrorister, men kan i sällsynta fall rensa ut någon enstaka. Den här gruppen har moralisk kapacitet att höja sig till grupp 1, men kan behöva en spark i baken. Mvh Lukas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||